Avatar billede corona10 Nybegynder
23. april 2008 - 17:30 Der er 1 løsning

Opsætning af Apache

Jeg vil gerne arbejde med apache, php og mysql, så hvad er mere naturligt end at gå ind på
http://www.phpartikler.dk/artikler/xampp.php
og følge deres guide til at bruge xampp fra apachefriends til at sætte det hele op i et hug på min VISTA.

Mit problem er at det ikke virker efter jeg har fulgt guiden. Jeg kan ikke starte min apache server og dermed ikke få vist min php side. Når jeg prøver i det tool der bliver installeret får jeg
ERROR: Apache service not startet [-1]
ud i konsollen.
Jeg har også prøvet at starte servicen inde i doze's liste over services, dette timer ud.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede corona10 Nybegynder
23. april 2008 - 18:44 #1
Der er åbenbart et sikkerheds issue i Vista, hvis man installerer pakken på default location der er c:\program files\
Jeg afinstallerede pakken og lagde den et andet sted. NU spiller det bare