Avatar billede gabi Novice
23. april 2008 - 13:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Underlig lyd på min hjemmeside

Jeg har en hjemmeside hvor jeg bl.a. skriver lidt om mig selv og min familie.
På disse sider har jeg lagt baggrundsmusik (det er midi-filer)
Jeg har to computere. På den ene har jeg Win XP (her er der ingen problemer), på den anden har jeg Vista, og det er her jeg oplever noget underligt.
Hvis jeg går ind på siden om mig selv http://www.gabi.dk/sider/jette.htm
skulle der egentlig være noget baggrundsmusik (THAT_WAY.mid) men den lyder bare mærkelig, som om det bare er en rytmeboks, der står og "banker" bagved. På mine andre sider med børnene oplever jeg ikke dette problem, og det er samme typer baggrundsmusik jeg har her, men selvfølgelig andre melodier.
Er der nogen der kan give mig en løsning på dette underlige problem, og er der andre Vista-brugere, der oplever det samme, når de går ind på min side? Det skal lige tilføjes at det varer noget tid inden "rytmeboksen" går i gang.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. april 2008 - 14:33 #1
Hej Jette.

ie7, kommer der fint en lille afspiller frem nede i bunden af siden. Denne kan du skrue op og ned på lyden ved.

Men generelt, skal man i vista, lige fortælle at windows media player gerne må spille højt..

prøv at gå ind på siden, og trykke højre på højtaleren ved uret, og vælge "åben lydstyrke" -> her vil du så kunne regulere for IE7 alene.

/J
Avatar billede gabi Novice
23. april 2008 - 16:13 #2
Hej jokkejensen

Jeg har ikke problemer med at høre musikken, den er bare helt forkert, og jeg har lige fundet ud af, at det også er galt på siden om Allan og på siden om Hella kan man godt høre hvilken melodi det er, men lige pludselig slår den over i noget forkert og kommer så tilbage på sporet igen.
Jeg har en mistanke om, at det er min computer der er noget galt med.
Særlig hvis andre ikke har problemer med at høre den korrekte melodi.
Avatar billede gabi Novice
23. april 2008 - 16:20 #3
Måske kunne jeg forestille mig at problemet ligger et eller andet sted i Windows Mediaplayer.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. april 2008 - 16:46 #4
Har du mulighed lige for blot at afspille sangene (uden for hjemmesiden) i media player ?

Blot for lige at sikre at det skyldes de bliver lagt på nettet.

Vh. Jacob.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. april 2008 - 16:46 #5
(svarer først i morgen)
Avatar billede gabi Novice
23. april 2008 - 17:11 #6
De opfører sig nøjagtig lige sådan, når jeg forsøger at afspille direkte fra mediaplayer - nok derfor jeg har mistanke til den.

Det er bare i orden - problemet har været der hele tiden på min nye pc, så et par dage fra eller til.

Bare det kun er mig der oplever det sådan og ikke andre der skulle forvilde sig ind på min hjemmeside.
Avatar billede gabi Novice
02. maj 2008 - 14:20 #7
Nu har jeg fået Quicktime på min maskine, så nu spiller musikken som den skal.
Eneste problem nu, er at plugin er forsvundet fra siden.
Er der ikke noget med, at man kan kode hjemmesiden, sådan at det altid er et bestemt plugin man får at se? f.eks. mediaplayer.
Årsagen til at jeg har den på siden er at man skal kunne slukke for musikken, hvis man ikke gider at høre på det.
Avatar billede gabi Novice
20. maj 2008 - 02:12 #8
Nå, jeg lukker spørgsmålet og vender tilbage til det med plugin et andet sted.