Avatar billede hensewg Nybegynder
22. april 2008 - 21:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan sætter man navnet på brugeren ind i en listbox?

Hvordan får jeg mit program til at tjekke hvilke brugere der er på computeren. De brugere som man logger ind på, når man starter sin computer og får alle navnene på brugerne ind i en listbox?
Avatar billede hrc Mester
23. april 2008 - 08:14 #1
Strengt taget er der kun en bruger på computeren, ikke?

Den kan du finde her: http://delphi.about.com/cs/adptips2002/a/bltip0102_3.htm eller her: http://www.chami.com/Tips/delphi/011197D.html

Hvis du vil have maskinens IP-adresse(r) (bare i tilfælde af):

function LocalIPs: TStringList;
type
  TaPInAddr = array[0..10] of PInAddr;
  PaPInAddr = ^TaPInAddr;
var
  i: integer;
  phe: PHostEnt;
  pptr: PaPInAddr;
  GInitData: TWSAData;
  Buffer: array[0..63] of Char;
begin
  Result := TStringList.Create;

  WSAStartup($101, GInitData);

  // Get computer name
  GetHostName(Buffer, SizeOf(Buffer));
  phe := GetHostByName(buffer);

  if not assigned(phe) then
    Exit;

  // Get IP-addresses
  i := 0;
  pPtr := PaPInAddr(phe^.h_addr_list);
  while assigned(pPtr^[i]) do
  begin
    result.Add(inet_ntoa(pptr^[i]^));
    inc(i);
  end;
  WSACleanup;
end;

P.S. Det eneste jeg gjorde var at skrive +delphi +"user name" i Google og så dukkede linksene op. Kom til at tænke på Mads Schjølins (Detectum) bagsideklumme i Computerworld om, at Google afløser manualen. Du kan med fordel prøve Google før du brænder points af her.
Avatar billede hensewg Nybegynder
23. april 2008 - 14:29 #2
skal jeg nok huske