Avatar billede bjur Nybegynder
22. april 2008 - 15:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bedste bærbar til under 5000:

Jeg skal hjælpe en teenagepige med at finde en god bærbar til under 5000,-

Hendes eneste krav er 17" skærm og webcam.
Da jeg søgte på de kriterier på edbpriser fandt jeg ud af, at det var acer der passede bedst:
kortlink.dk/edbpriser/56kg

Jeg er lidt i tvivl om, hvilken der giver mest for pengene?

Hælder mest til 7620-3A1G16Mi pga. core 2 duo, men er lidt tvivlsom over der er kun er 1 forhandler af modellen.

Hvad kan i anbefale og er der andre bedre modeller?
Avatar billede darrich Novice
22. april 2008 - 15:46 #1
I forhold til kriterier og Vista, så ville jeg sige 7220-1A2G16Mi da den er den eneste med 2 Gbyte ram i. Da det er Vista er det et must i mine øjne. Øvrige har kun 1 Gbyte og det er Vista ved at bruge selv.
Alternativt så opgrader 7620-3A1G16Mi til 2 Gbyte, da core 2 duo core er bedre processor, men måske koster det for meget.
Avatar billede bjur Nybegynder
22. april 2008 - 15:58 #2
Jeg skal lige nævne at sige, at jeg kraftigt overvejer at smide XP på.
Avatar billede darrich Novice
22. april 2008 - 18:24 #3
Så er jeg enig med at 7620-3A1G16Mi opfylder behovet bedst.
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. april 2008 - 13:37 #4
Jeg er desvære godt klar over jeg er langt over budgetet: denne koster ca 5110 kr på falkoner alle:

ASUS A7U 7S073C(Microsoft Windows Vista Home Premium)
AMD Athlon 64 X2 1.8 GHz
2 GB DDR II SDRAM 667 MHz
Display størrelse:  17.1 " WXGA+
Harddisk 160 GB 5400 rpm
ATI Radeon X1250
1 x FireWire 400 / 5 x USB 2.0 / 1 x VGA
7-pin ekstern Serial ATA:  Antal:  1
Ethernet / Fast Ethernet / Gigabit Ethernet / IEEE 802.11a / IEEE 802.11b / IEEE 802.11g
DVD±RW (+R dobbeltlag)  LightScribe
5-i-1-kortlæser Memory Stick / Memory Stick PRO / MultiMediaCard /
SD hukommelseskort / XD-Picture Card

Notebook-web-kamera:  1,3 Megapixel
Batteri Teknologi:  Litiumion  8-cellet  Kapacitet:  71 Wh

programmer: Adobe Acrobat Reader 7 / ASUS LiveFrame / ASUS MultiFrame / ASUS Net4Switch
ASUS Power4 Gear eXtreme / ASUS Power4 Phone / Nero 7 Essentials / Norton Internet Security 2007
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. april 2008 - 13:55 #5
Acer Extensa 7620-3A1G16Mi (Danmark)(Microsoft Windows Vista Home Basic)
Intel Core 2 Duo 1.66 GHz
1 GB DDR II SDRAM
17 tomme / 1440 x 900 / 24-bit (16,7 millioner farver) WXGA+
160 GB 5400 rpm
1 x FireWire 400 / 4 x USB 2.0 / 1 x VGA
grafik:  Intel GMA X3100
DVD±RW (+R dobbeltlag)
Litiumion Celler:  6-cellet Kapacitet:  44 Wh
5-i-1-kortlæser
Acer Empowering Technology / Acer GridVista / Acer Launch Manager /
Adobe Reader / Cyberlink PowerDVD / Microsoft Office Ready 2007 (Trial) /
Norton Internet Security / NTI CD-Maker / NTI Shadow
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. april 2008 - 14:02 #6
det er lidt nemmere at sammenligne, når de er sat op over for hinanden...
det der rigtigt springer i øjnene, er at acer, har en intel grafikort, og asus har en radeon. Asus grafikkortet, er den bedste !!! intel er ikke gode til grafikkort.

En endu større forskel, er bateriet.
acer, har kun 6 cellet 44wh bateri, mod asus's 71wh. det gør at asus's bærbar, burde kunne holde bateritid bedre end acer.
De har nogenlunde lige hurtige cpu'er, fordi amd er lidt langsommere end intels ved samme frekvens. Umidelbart vil jeg give lidt mere, og få en asus. ( det er nu ikke nogen hemmelighed at er til asus.
asus bærbar har også tilslutning til extern satra, og flere usb tilslutninger.

Men ligemeget hvad. tag og kik på dem, find evt irriterende ting ved dem begge ( feks billed blive evt sløret når man ser fra siden )

Egentlig, tror jeg ikke der er noget forskel på de 2 skærme, der er mere ment som et exempel
Avatar billede bjur Nybegynder
23. april 2008 - 14:56 #7
Tak for svaret mmrius.
Jeg var nået til den konklusion lige inden at valget stod mellem:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=429849
Acer Extensa 7220-1A2G16Mi
Intel Core Solo 1.73 GHz / 17 tomme / 160 GB / 2 GB DDR II SDRAM / DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM / Acer Empowering Technology / Acer GridVista / Acer La...
LX.EA50X.002

OG

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=425706
Acer TravelMate 7520-7A1G16Mi
AMD Athlon 64 X2 / 17 tomme / 160 GB / 1 GB DDR II SDRAM / DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM / Acer Empowering Technology / Acer GridVista / Acer Launch Man...
LX.TL70X.154

Sidstnævnte som jeg mest hældte til stod som sverige i overskrifter, så er lidt bange for der var svensk tastatur, indtil du bragte ASUS på banen. Så vidt jeg kan se er de MEGET lig hinanden.

ASUS som du anbefalte :
• AMD Athlon 64 X2 TK-57 / 1.8 GHz ( Dual-Core )
• 17.1" TFT ( WXGA+ )
• 2 GB (installeret) / 4 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 667 MHz
• 160 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
• ATI Radeon X1250
• 8xDVD-RW Dual DL (DVD-brænder)
• 5xUSB2.0, Firewire
• Express card, 8in1 Cardreader
• Intel Wireless IEEE 802.11b,
• Indbygget WebCam
• Microsoft Windows Vista Home Premium
• Taske og mus medfølger

- Acer TravelMate 7520-7A1G16Mi
- AMD Athlon 64 X2 TK-57
- 17 tomme / 1440 x 900
- 1 GB DDR II SDRAM
- 160 GB 5400 rpm

- ATI Radeon X1250
- DVD-Super Multi Double Layer drive or,
- DVD/CD-RW combo drive
- 5 x USB 2.0, FireWire
- 5-in-1 card reader
- Acer InviLink™ 802.11a/b/g/Draft-N Wi-Fi CERTIFIED®
- Indbygget WebCam
- Microsoft Windows Vista Home Premium

Så vidt jeg kan se er det samme dual core de kører med.
Jeg har ikke kunne finde noget om skærmopløsning på ASUS.
ASUS har flere ram og der medfølger taske og mus.
Min allerstørste anke/frygt, er at der ikke er XP drivers til download på deres hjemmeside, hvilket bekymrer mig meget, da der skal installeres XP på.
Jeg har været inde på deres forum, og det eneste jeg har fundet link til er en russisk side
Avatar billede bjur Nybegynder
23. april 2008 - 15:02 #8
Update: Jeg kan nu se WXGA+ er 1440 x 900.
Avatar billede bjur Nybegynder
24. april 2008 - 12:56 #9
Jeg havde nok valgt den mrrius anbefalede, hvis det ikke var fordi grænser nu er sat ned til kun 4000,- så du får pointene og du må gerne lige give dit besyv med i denne tråd.
http://www.eksperten.dk/spm/829072