Avatar billede kanusti Novice
22. april 2008 - 14:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Se DK4 i et ikke modtager område

Hej igen

Jeg har en kollega som ikke har DK4 i det område han bor - men meget gerne ville kunne se det, da han går op i BasketBall.

Er der nogen der kan hjælpe med en løsning til om det er muligt på nogen måde via nettet at se denne kanal?

Jeg tænker om man kan købe et tv kort eller sådan noget ligende til sin pc og så et kabel over til tv'et og så se den den vej rundt?

Eller noget ligende løsningsværk?

I må meget meget gerne fortælle hvad tingene kan evt. kan bruge præcist hedder, evt. et link til hvor man kan skaffe dem og også meget gerne en forklaring på hvordan det skal bruges :)

Takker
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 16:41 #2
http://www.slingmedia.com/

Men vejman's nr 1 forslag er vel at foretrække :)
Avatar billede gurly Praktikant
22. april 2008 - 22:18 #3
Du kan se TV Kanalen DK4 inde på "aelling online tv"
http://www.aelling.lir.dk/public
inde på siden, åben tv playeren midt på siden, vælg så kategorien "genneral tv" og vælg så "Danmark - DK4 - 748kb" og Klik så på play.
Avatar billede gurly Praktikant
22. april 2008 - 22:27 #4
Men hverken vejmand´s øverste eller mit ejet svar duer, fordi det gælder BasketBall,
for de skriver >

dk4 er desværre ikke i stand til at streame samtlige programmer. I visse tilfælde har vi samarbejde med tredjemand, og det er ikke altid, at dk4 har rettigheder til at vise programmerne på nettet - dette kan blandt andet hænge sammen med at visse programmer også vises i andre lande af andre tv-stationer m.m.

Af disse grunde er det desværre ikke muligt for os, at vise professionel boksning, danske film, Basketball (NBA mv.) og international speedway m.m. på nettet.
Avatar billede gurly Praktikant
22. april 2008 - 22:37 #5
men han kan jo bare købe en parabol og se det med canal digital
http://www.dk4.dk/?p=plug-side-item;sysid=siteinfo
Avatar billede kanusti Novice
25. april 2008 - 14:20 #6
Hej Gurly og I andre

Undskyld det sene svar, har været ophængt på jobbet. - ja jeg har også set forbeholdet på DK4 hjemmeside, hvorfor jeg efterlyste en streaming løsning af netop dette - undskyld hvis min formulering ikke var klar nok - men altså en løsning hvor basket kampene kan ses live?

Parabol er desværre ikke tilladt at opsætte i det område, hvorfor der er valgt en leverendør til området der som sagt ikke kan levere DK4...æv æv ...
Avatar billede kanusti Novice
25. april 2008 - 14:21 #7
Så kan det konkluderes at der ikke findes et sted som har betalt for rettighederne hvor man kan købe sig ind til noget streaming af NBA basket kampene live, det behøver for så vidt ikke være DK4, bare et sted man kan købe sig adgang til kampene live som er de samme fra NBA dk4 sender.
Avatar billede gurly Praktikant
27. april 2008 - 13:00 #8
Nej når det ikke må sendes live på nettet, så kan du godt glemme det.

Troede faktisk ikke at de kunne forbyde opsætning af en parabol
Avatar billede kanusti Novice
28. april 2008 - 10:18 #9
ok det er noget skidt men du kom da med de forslag der findes så selv om de ikke virker :) så du får svaret æv æv at man ikke kan få det til at virke
Avatar billede gurly Praktikant
01. maj 2008 - 00:10 #10
måske er der en eller anden sports kanal der bringer det, så kan man måske finde den på nettet, men hvilken ?
Avatar billede gurly Praktikant
30. august 2008 - 01:23 #11
ny adresse til aelling http://www.aelling-online-tv.dk