Avatar billede Trine Nybegynder
22. april 2008 - 14:52 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Win32/Loodok!generic.2 Av for pokker?!

Jeg får sådan en besked der popper op hvert 2. min. eller noget i den stil.

Den er ikke sådan lige at gøre tage livet af.

Vinduet hedder i toppen: Realtime Infection Alert
Og der er ialt 4 "Infections"

Denne tekst står der 3 gange ved tryk på Next:
The Win32/Loodok!generic.2 was detected in C:\DOCUME~1\KENNET~1\LOCALS~1\TEMP\NSF3C.TMP\SYSTEM.DLL.
Machine: ACER-D3E20D0D7F, User: ACER-D3E20D0D7F\Kennet Hansen.
File Status: File was cured; system cure performed.

Denne tekst står der på sidste side:
One or more infected files were detected.  Please check your eTrust Antivirus realtime log.

Man kan kun trykke Next eller Close.

Jeg giver 200 p til den der kan løse mit problem.

Det er på min arbejds computer. Efter brug af en USB-pen fra én jeg skulle have en fil fra.

Hjælp!!

Trine / Misskat
Avatar billede darrich Novice
22. april 2008 - 15:28 #1
Måske er det gjort, men du bør informere din it-afdelingen, og tage computeren af netværket, indtil den er renset.

Her er et bud på at få virusen fjernet.

1. Boot op i fejlsikker tilstand

2. Åbn System i Kontrolpanel.
3. Klik på Indstillinger under Brugerprofiler under fanen Avanceret.
4. Klik på den brugerprofil, du vil slette, under Profiler gemt på denne computer, og klik derefter på Slet. Profilen som problemet ligger under i henhodl til ovenstående hedder Kenneth Hansen.
5. Søg i regedit efter en henvisning til brug af TEMP\NSF3C.TMP\SYSTEM.DLL og slet de nøgler du finder.
Hvis regedit bliver skudt ned, så smid en kopi ud på skrivebordet, og omdøb den til eksedit. Virus holder normal øje med navnet på filen, der starter.
6. Boot almindeligt og log på.
27. april 2008 - 01:42 #2
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede Trine Nybegynder
29. april 2008 - 08:35 #3
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 08:33:49, on 29-04-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16640)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\LManager.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\Program Files\BitTorrent\bittorrent.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Kennet Hansen\Desktop\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.soendreskole.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll (file missing)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Program Files\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\LManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent] "C:\Program Files\BitTorrent\bittorrent.exe" --force_start_minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: FirstClass® - {02011FE3-C22B-451d-9A25-BF4DBB38B8E7} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\fcplugin.dll
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {9C196458-4145-46AF-8A77-1506878DFECA} (FirstClass® Control) - ftp://ftp.sektornet.dk/sektornet/skolekom/fcplugin.cab
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://www.soendre-skole.skoleintra.dk/Li/_includes/XUpload.ocx
O18 - Protocol: fcp - {B3133379-8789-4D3C-9593-C205D7297501} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\fcplugin.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgpp.dll (file missing)
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus RPC Server (InoRPC) - Computer Associates International, Inc. - C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Realtime Server (InoRT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Job Server (InoTask) - Computer Associates International, Inc. - C:\Program Files\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe

--
End of file - 6614 bytes
29. april 2008 - 09:06 #4
At bruge en (seriøs?) arbejds PC til en aktiv [BitTorrent] !!!
Det er nok ikke lige noget IT-afdelningen synes om ???

Afinstaller

* BitTorrent
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40284

via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------
29. april 2008 - 09:06 #5
... Nu er det ikke alle (u)ønskede elementer som viser sig med en HiJackThis Log; så gennemfør proceduren herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/1123

PS: Brug stadig denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede Trine Nybegynder
29. april 2008 - 09:58 #6
Nu er det en computer der har været brugt af flere forskellige jeg benytter. Først har den været Kenneth's, så har den været ude ved nogle elever, og så hos en anden kollega og så hos mig...Så en om installation kunne nok være det bedste kan jeg næsten se.
29. april 2008 - 10:19 #7
Nemlig!

Eller nævnte procedure...
Avatar billede Trine Nybegynder
30. april 2008 - 10:25 #8
Hej igen

Jeg synes ikke at kunne finde ud af følgende punkt:
5. Søg i regedit efter en henvisning til brug af TEMP\NSF3C.TMP\SYSTEM.DLL og slet de nøgler du finder.
Hvis regedit bliver skudt ned, så smid en kopi ud på skrivebordet, og omdøb den til eksedit. Virus holder normal øje med navnet på filen, der starter.

Hvordan søger jeg derinde?
Hvad søger jeg efter?
Hvad laver jeg en kopi af, og hvordan ligger jeg den på skrivebordet?

Vil gerne have dette punkt udpenslet.
30. april 2008 - 21:33 #9
... glem den procedure og følg [29/04-2008 09:06:58] ... så skal jeg nok følge op ...
Avatar billede Trine Nybegynder
30. april 2008 - 22:16 #10
Jeg har taget maskinen med hjem, og er ved at formatere og installere på ny...Alt det andet kunne jeg ikke forstå mig på.
Så hvis du Karise også ligger et svar, får i 100 hver.
30. april 2008 - 22:27 #11
Ping...
(Det var et [svar]...)

Så fingrene væk fra disse P2P programmer - eller retterer reslutatet derfra !!!