Avatar billede bimmer17 Nybegynder
22. april 2008 - 12:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette stedfortræder i outlook.

Hej Jeg har det problem at jeg ikke kan slette andre brugere der er oprettet som stedfortræder. Når jeg sletter og genstarter outlooke så er de der igen. Hvad gør jeg?
Avatar billede kedde65 Praktikant
22. april 2008 - 13:41 #1
Den medarbejder du vil fjerne er det en medarbejder der ikke længere er i virksomheden? Altså som ikke længere har en mailkonto?
Avatar billede bimmer17 Nybegynder
22. april 2008 - 13:50 #2
Det er en kombination af begge.
Avatar billede kedde65 Praktikant
22. april 2008 - 14:00 #3
Ok, det er højest sansynligt fordi der på din konto i systemet står at vedkommende har "sent on behalf" rettigheder til din konto. Hvis dette fjernes, så skulle det løse sig selv. Ellers er en der muligheden for at enabled den disabled bruger, fjerne delegates og disable brugeren igen. Sidste løsning kan være at vælge kør på din maskine og skrive outlook.exe /cleanrules bemærk dog at denne fjerne alle regler i din Outlook.

Jeg graver videre og ser om andet skulle dukke op :-)

/Christian
ck@
Avatar billede kedde65 Praktikant
22. april 2008 - 14:13 #4
Og skulle det gå helt galt så kan sysadmin benytte ADSIEdit til at fjerne din stedfortræder.
Avatar billede bimmer17 Nybegynder
22. april 2008 - 14:36 #5
Det virkede, på nær en bruger. Hvor finder jeg ADSIEdit? smid det som et svar så du kan få point.
Avatar billede kedde65 Praktikant
22. april 2008 - 14:48 #6
ADSIEdit er en del af Support tools på din installationsskive til Windows 2003 Server.

Jeg kan desværre ikke guide dig i brugen af det, og vær iøvrigt opmærksom på at ADSI edit er Serverens svar på registrerings databasen - dvs. det er den der med et trylleslag kan ødelægge hele dit Active directory, hvis du ikke ved hvad du gør.

/Christian
Avatar billede bimmer17 Nybegynder
22. april 2008 - 14:53 #7
takker.