Avatar billede strauss_90 Nybegynder
22. april 2008 - 09:58 Der er 19 kommentarer

Canon EOS 400D eller Nikon 60D

Jeg har i noget tid nu prøvet at finde ud af hvilket Spejlreflekskamera jeg skulle købe.

Jeg har læst en masse guides og anmeldser, og er stadig i tvivl.

Så jeg har nu valg at spørge "eksperterne"
Håber virkelig i kan hjælpe mig med det her...

(dette er mit første spørgsmål så.. i må lige sige hvis jeg har gjort noget forkert )
Avatar billede nemlig Professor
22. april 2008 - 10:12 #1
Jeg har selv Canon 400d, som jeg er utrolig glad for.
Hvis du har læst masser af guides og anmeldelser, vil mit gæt være, at du ikke kommer det endelig svar nærmere. Der kan hurtigt komme noget "religion" inden over, og jeg kan i princippet kun svare for Canon 400d, da det er kammeraet, jeg kender bedst.
Hvis du har konkrete spørgsmål til kameraet - så spørg løs.
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
22. april 2008 - 11:30 #2
Okay fedt

Jeg har hørt at den indbyggede blitz er langsom til at genoplade...
Er det rigtigt?
Avatar billede nemlig Professor
22. april 2008 - 11:42 #3
Jeg har lige prøvet at fyre nogle skud af med fuld flash - og der går ca. 4 sekunder til den er klar igen. Det har jeg aldrig tænkt over før - dels fordi det er sjældent at flashen udlades fuldt og dels fordi jeg som regel anvender min eksterne flash.
Hvis flashen ikke udlades fuldt, så er den som regel klar med det samme.
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
22. april 2008 - 11:45 #4
okay tak
tror det er det jeg køber så :)
og tak for hjælpen

du må lige for klare hvordan det her point system fungere
Avatar billede nemlig Professor
22. april 2008 - 11:51 #5
Du kan jo lade denne tråd stå åben et par dage - det kan jo være at du får nogle guldkorn.
For mig er det lige meget med pointene.
Men det foregår på den måde, at du beder dem, som du vil give point, om at sende et svar.
Det gør de pågældende så ved at markere "radio-knappen" [Svar].
Derefter får du mulighed for at tildele dine point ved at markere de brugere, som du vil tilgodese.
Avatar billede nemlig Professor
22. april 2008 - 11:52 #6
PS: Du har ikke overvejet Canon 450D (den nye model). Den tror jeg selv, at jeg køber.
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
22. april 2008 - 12:00 #7
okay godt

Hmm jo det havde jeg men det er fordi syntes ikke at der er nogle væsenlig forskel
og der er alligevel 1500-2000 kr i forskel
Avatar billede nemlig Professor
22. april 2008 - 15:48 #8
Hvis du ikke allerede har læst testen i seneste udgave af Digital Foto, så bringer de en test af Nikon D60.
Som jeg læser mellem linjerne, klarer Canon 400d sig bedre.
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
22. april 2008 - 18:22 #9
okay det tippede vægtskålen

jeg skal gerne have det købt inden weekenden så.. tror jeg køber et canon 400D
Avatar billede nemlig Professor
22. april 2008 - 18:31 #10
Er du interesseret i en brugt? - Altså min.
Jeg overvejer nemlig at opgradere til 450d.
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
22. april 2008 - 19:04 #11
nej vil gerne have et helt nyt så..

men ellers tak da
Avatar billede nemlig Professor
22. april 2008 - 19:08 #12
OK - god fornøjelse med den - den bliver du glad for.
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
22. april 2008 - 20:41 #13
Det håber jeg da.
Og tak for hjælpen.
Avatar billede lcf1984 Nybegynder
25. juni 2008 - 01:18 #14
Jeg kunne da godt være interesseret i dit brugte 400d...
Avatar billede nemlig Professor
25. juni 2008 - 06:34 #15
Er desværre solgt. Men har du set, at Canon pt. præsenterer en ny model, der hedder Canon 1000d. Det bliver Canons billigste model. 10 Mb, 2,5" skærm, nyeste Digit III processor m.m. Kameraet er omtalt i det netop udkomne nummer af Digital Foto.
Avatar billede nemlig Professor
25. juni 2008 - 06:35 #16
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2008 - 11:27 #17
canon 1000d kan ikke lige just anbefales se på densdata sammenligsnet med 400d
Avatar billede nemlig Professor
27. juni 2008 - 11:46 #18
jetdirect: Kan du uddybe, hvad du mener.
Umiddelbart ser jeg at 1000d er bedre på nogle områder og ringere på andre.
Men samlet synes jeg, 1000d er et godt alternativ ift. en brugt 400d.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2008 - 12:04 #19
nu var det nok stort sagt ,kameraet er ikke dårligt

men du kan ude på canon sammenligne selv op mod 400d

forcen på 1000d er live view rart ved makro og hvor man lige skal kigge over et planke eller ved produkt foto .

men hvis du vil have nyt så vælg 1000d med en 18-55 objektiv ,objektivet er ok jeg har det selv monteret på en 40d