Avatar billede kaw85 Nybegynder
21. april 2008 - 22:43 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Mit Cd-rom drev virker ikke (Fujitsu Siemens Computer)

Hej Alle sammen

Jeg har en Fujitsu Siemens computer fra 2005 Købt hos leasy, lad være at kommentere det? :)

Anyways, fra den ene dag til den anden stoppede mit cd-rom drev med at virke. Den kan åbne lukke, og det er det. Den vil hverken tage mod, dvd skiver, cd skiver, spil, brandbare skiver eller noget som helst.

Har prøvet Hjælp og support, og har gennemgået den, og alt er sådanset som det skulle være, men det virker stadig ikke.

Så vil høre om nogle af jer har prøvet og have samme og problem og så fik det rettet? eller bare nogen som kan hjælpe med mit lille hektiske problem?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. april 2008 - 00:07 #1
Du kan prøve dette her, som har hjulpet mange:
Gå ind i "Start/kør og skriv: regedit  så er du inde i reg.basen.

Microsoft:
Remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely from the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

restart.
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2008 - 08:07 #2
På dansk: Prøv følgende. Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en
Avatar billede kaw85 Nybegynder
22. april 2008 - 11:14 #3
Sku lige meget om det er engelsk eller dansk :)

Men har gjort det nu. Og nej, desværre, det virker stadig ikke :/
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2008 - 13:09 #4
Prøv dette fix først:
http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm

Ellers:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
klik på+ udfor DVD/CD-rom drev
H-klik på dit drev og vælg fjern
Genstart og lad windows finde og installere det igen
Avatar billede kaw85 Nybegynder
22. april 2008 - 14:14 #5
Det med linket, fint. Men virker ikke.

Det andet er prøvet, det var med i Hjælp og support :)

Ser ud til dette problem er svære end jeg troede.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. april 2008 - 15:32 #6
Det kunne jo være, at drevet er gået i stykker, kan du prøve med et andet?
Avatar billede kaw85 Nybegynder
22. april 2008 - 16:19 #7
Ja, kunne jo være. Men den kan stadig trykkes ud og ind, det er det jeg ikke forstår, så ja den er sikkert i stykker, men tænkte, kunne jo lige så godt spørge så hvis nogen havde forslag til hvad jeg kunne gøre som jeg ikke havde prøvet og så det virkede, det kunne jo være fedt ikke ? :)

Og ja har prøvet med et andet, og det virkede.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. april 2008 - 16:25 #8
Ja så er sagen jo klar. At drevets mekanisk kan kører skuffen ud og ind, siger
jo ikke noget om, hvorvidt det kan læse og skrive. Men så ved du da, at løsningen
er et nyt drev:)
Avatar billede kaw85 Nybegynder
22. april 2008 - 16:37 #9
Ja :) Så må jeg jo ud og ofre på denne computer som i forvejen kostede en formue. Men tak for hjælpen. Sender dig lige de 200 point :)
Avatar billede kaw85 Nybegynder
22. april 2008 - 16:39 #10
jasveg, hvordan giver man point ? Oprettede mig igår, og er ny på siden?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. april 2008 - 16:45 #11
Man ber bare en eller flere, om at lægge et svar. Når der så ligger et svar,
markerer du det med musen og trykker på accepter. Det er det hele.
Men du behøver ikke at give mig så mange point, når du er ny her, du kan få brug
for dem. Så læg også selv et svar, så deler vi:)
Avatar billede off-line Nybegynder
22. april 2008 - 16:46 #12
Markerer navnet mener jeg.
Avatar billede kaw85 Nybegynder
22. april 2008 - 17:03 #13
Okay tak :)
Avatar billede off-line Nybegynder
22. april 2008 - 17:10 #14
Selv tak:)