Avatar billede korsg_ Nybegynder
21. april 2008 - 11:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Placering af notes.ini på terminal server

Hey,

Vi kører med notes 7.03 på vores terminal server, hvor at hver bruger har notes.ini filen på et netværksshare.

I genvejen til notes har vi bare defineret at den skal bruge notes.ini filen på netværksharet.

Men nu står vi og skal bruge en program hvor man ikke kan definere i genvejen hvor notes.ini filen ligger, så den vil bruge notes.ini filen som ligger på C:\ drevet.

Kan man ikke "narre" windows til at tro at notes.ini lægger på netværksshare, vha. regdata basen eller miljøvariabler?

Jeg har prøvet begge men kan ikke få det til at spille :(
Avatar billede contretemps Nybegynder
21. april 2008 - 11:57 #1
Jeg har ikke set en løsning hvor du kan bruge variabler.

Du kunne evt. overveje er lade loginscriptet kopiere notes.ini til C:\ og "logout"scriptet kopiere den tilbage til netværksshare.
Avatar billede jogii Nybegynder
21. april 2008 - 12:16 #2
Har I prøvet at eksperimentere med PATH?

Først, fjern alle NOTES.INI på C:
Derefter, tilføj  PATH=PATH & ";H:\NOTES\DATA"

Så er der en god chance for at 3.part programmer finder brugerens egen NOTES.INI
Avatar billede jogii Nybegynder
21. april 2008 - 12:17 #3
Jeg kan ikke rigtig huske BAT-programmering, så jeg ved ikke om ovenstående PATH - tildeling er korrekt. Men den burde vise essensen af hvad jeg mener der skal gøres.
Avatar billede korsg_ Nybegynder
21. april 2008 - 14:23 #4
jogii det var lige det jeg skulle bruge.. :D

Havde selv prøvet at lave PATH på den måde som du skriver, men havde ikke slettet notes.ini fra de andre placeringer.

1000 tak for hjælpen og læg endelig et svar! :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
21. april 2008 - 14:44 #5
jamen så får du et svar, men spar lige med pointene, det altså ikke særlig svært :-)
Avatar billede korsg_ Nybegynder
21. april 2008 - 15:16 #6
Narh, men det var vigtigt så håbede på et hurtigt svar - og det fik jeg, så jeg syntes pointene er givet godt ud :D