Avatar billede kxrider Nybegynder
21. april 2008 - 10:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lukker computer under spil

Jeg har fået et problem med min pc. Hver gang jeg spiller et bestemt spil (Flight Simulator X) genstarter computeren efter ca. 15-20 min, og der kommer en blå skærm op hvor der står noget med hvid skrift om at der er sket en fejl. Jeg kan dog ikke nå at læse det hele inden computeren fortsætter til det sted under opstart, hvor den indlæser beskadigede filer mv, hvis computeren er blevet lukket forkert.

Derefter starter den normalt op i windows?

hvad kan problemet være?

JEg har haft det afinstalleret og installeret igen, for at se om det hjalp, men uden held. Efter 4-5 gange gjorde den præcist det samme igen.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2008 - 10:50 #1
Avatar billede andreask Nybegynder
22. april 2008 - 09:02 #2
har du prøvet at opdatere dit grafikkort driver ? det kan nogle gange gøre pcen mere stabilt i spil. En anden mulighed er at pcen simpelthen bliver for varm af at spille og derfor lukker ned. Sker det kun i det spil eller sker det også når du bruger pcen normalt?
Avatar billede kxrider Nybegynder
23. april 2008 - 14:33 #3
Helgec, kan du forklare yderligere det med at dele drevet? jeg er ikke nogen computerhaj :-)

andreask, det sker KUN det enkelte spil, alle andre store/tunge programmer køre den uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2008 - 20:52 #4
Mangler du stadig hjælp, jeg får ikke mail fra eksperten derfor den sene reaktion
Avatar billede kxrider Nybegynder
05. maj 2008 - 16:03 #5
Det er ok, ja tak, hvis du kan forklare yderligere hvordan drevet deles op osv, forstår ikke meget af det der står i linket?
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2008 - 17:25 #6
Er du sikker på at din harddisk ikke er delt op allerede - den løsning jeg linker til består i, at man opretter en extra sidefil (virtual memory) på en anden partition end den som indeholder styresystemet dette giver en hurtigere afvikling af data som er en fordel ved tunge opgaver f.eks. spil
Klik på Start -> højreklik på "Denne computer" -> Administrer -> Diskhåndtering -> nu kan du se om din disk er delt op i flere drev
Hvis disken ikke er delt op kan du bruge f.eks. "gparted" www.helgec.dk/gparted.html meld tilbage hvis du mangler hjælp
Avatar billede kxrider Nybegynder
31. maj 2008 - 11:45 #7
Har ikke haft brug for det siden, men tak for hjælp. Smid et svar.
Avatar billede kxrider Nybegynder
12. juni 2008 - 21:25 #8
Har nu oplevet fejlen igen. Min harddisk er delt op i et C: og et D:, men derfra forstår jeg ikke rigtigt hvad jeg kan gøre for at afhjælpe fejlen.
Avatar billede kxrider Nybegynder
16. juli 2008 - 17:53 #9
Har fundet ud af det =O)