Avatar billede korsg_ Nybegynder
21. april 2008 - 10:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mail merge i notes

Hej.

Jeg skal lave en mail merge til 1200 email adresses der står i et excel ark.

Jeg kan fint lave en merge fra word og ind i notes, men problemet er at den opretter 1200 mails hvor man så skal trykke "send" til hver eneste mail.

Kan man ikke sende mails'ne direkte?
Avatar billede jogii Nybegynder
21. april 2008 - 10:48 #1
Nej, desværre ikke. Det skal programmeres.
Desuden vil den nok gemme en kopi i postkassen. Som fylder.
Så når du blot ønsker at sende bør du trykke <Esc><E> 1200 gange :-(
Words integration til MailMerge går nok kun ud på at lave en slags "MailTo:" integration, og ikke den efterfølgende lukning/sending.

Hvad er det du kommer til at sende?
Kan Notes overhovedet overtage noget "word"-brødtekst og sende det "pænt"?

Hvilken version af Notes anvender du?
Avatar billede korsg_ Nybegynder
21. april 2008 - 11:02 #2
Det virker faktisk kun hvis man laver word mergen som "almindelig tekst", så det bliver ikke særligt pænt og det skal bruges som marketings materiale :-(

Jeg kører 7.03 på både server/client.
Avatar billede korsg_ Nybegynder
15. juli 2008 - 09:32 #3
lukker
Avatar billede jogii Nybegynder
15. juli 2008 - 09:43 #4
Havde glemt dig. Normalt kodes det direkte i Notes, f.eks. i et CRM system
Skabelontekst vedligeholdes i Notes , modtagere markeres og email/brevflet sættes igang. Men det kræver i har et CRM-system i Notes.

Og Notes kunne ikke bruges som afsender for de der marketingsbreve? Jeg mener, de kunne ikke formateres direkte i Notes-mail?