Avatar billede nybygger Nybegynder
20. april 2008 - 14:52 Der er 2 kommentarer

Hvor virker Googles Adwords

Hej Xperter,

Har læst lidt om Google og Adwords og syntes det er lidt af en jungle, men er der nogen der kan hjælpe mig med, at svare på et spørgsmål vi har diskuteret et par gange:

Vores målgruppe ligger hovedsageligt på Sjælland - Primært København/Stor København - og i den forbindelse er det vel relevant kun, at markedsføre os vi området København, Roskilde med en radius på 40 km eller lign. på Google AdWords...?

Har snakket med et par stykker der mener, at vi alligevel bør markedsføre os i hele Danmark, i det der står servere i hele Danmark...?

Hvad siger i...?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. april 2008 - 15:08 #1
Jeg tror det er svært at sige noget rigtig klogt om uden at have lavet forsøget. Hvorfor gør i ikke det at i starter med en kampagne der er meget lokal og spore hvordan økonomien er i det. Kør f.eks. 3 måneder eller et halvt år. Prøv derefter med hele danmark og se om i kan spore en forøget indtjening.

En af fiduserne med adwords og f.eks. google analytics er at man kan undersøge hvordan det ser ud. På denne måde kan i optimerer til hvilke ord der giver bedst, hvilke områder der giver bedst til hvilke ord osv osv. Hvis man virkelig borde dybt med analytics kan man tune sine adwords ret nøje
Avatar billede madx Nybegynder
20. april 2008 - 18:54 #2
Der er flere modeller... Men afhængig af jeres produkt og trafikken på det behøver I ikke vente 3 mdr.

Jeg optimerer som regel på noget kortere tid (uger), deler op i klassen/segmenter, kører hårdt på og får hurtigt effektive kampagner....

Det helt afgørende er trafikken/produktet og websitets konverteringsevne.

Derfor: Hvad type produkt udbyder I?