Avatar billede john1 Juniormester
20. april 2008 - 12:30 Der er 8 kommentarer

Billedvæg med forstørrelse

Jeg ønsker at lave en billedvæg som på det her link:
http://wolfolins.com/tate.php

hvor den forstørre ved MouseOver og på en lige så flot måde. Er der nogen som kan hjælpe med hvordan jeg skal gøre?
Avatar billede fant0mas Nybegynder
20. april 2008 - 13:01 #1
Scriptet står i kildekoden, det er desuden javascript du skal have fat i, og ikke PHP.
Avatar billede john1 Juniormester
20. april 2008 - 13:18 #2
mange tak - jeg kan bare ikke helt finde ud af hvilken kode det er for der er flere javascripts
Avatar billede fant0mas Nybegynder
20. april 2008 - 14:47 #3
Efter hvad jeg kan se, er det kun det der står på siden, den .js fil der importeres indeholder noget Dreamweaver genereret menu-kode.
Det bliver lidt hardcore at lave dynamisk, da de mapping koordinater skal autogenereres. Men alternativt kan du google "tooltips", medmindre du ønsker den eksakte løsning, så skal du nok i programmeringsopgaver. -Men muligt er det.
Avatar billede john1 Juniormester
20. april 2008 - 16:12 #4
hmmm det lyder lidt avanceret. Kan man ikke tage koden og ændre den med egne billeder etc. og lave lidt om på scriptet så det passer mere ind i mit projekt.
Avatar billede fant0mas Nybegynder
20. april 2008 - 17:03 #5
Jo selvfølgelig.
Avatar billede olebole Juniormester
21. april 2008 - 15:14 #6
<ole>

Du kan ikke autogenerere mapping-koordinaterne. Gør du det, falder hele idéen med billedvæggen jo væk.

Mapping-koordinaterne, størrelsen af billedet og punktet, hvorfra det skal 'udspringe', er manuelt valgt efter nøje grafiske overvejelser. Ellers bliver det jo bare noget tilfældigt skidt, der ikke er spor kontrol over  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede fant0mas Nybegynder
21. april 2008 - 16:23 #7
Jeg skal desværre hjem fra arbejde nu, men her er da lidt at lege videre med:
http://explosif.dk/crap/farlig_pony.rar
Avatar billede fant0mas Nybegynder
21. april 2008 - 16:27 #8
Nb. Prøv det ikke i andet en IldRæven :D