Avatar billede killerbrain Nybegynder
19. april 2008 - 12:10 Der er 3 kommentarer

3 mini dvder til almindelig DVD

Hej

Jeg vil gerne tage backup af flere mini dvd'er over på en almindelig DVD. Hvordan kan jeg gøre dette?

Har prøvet at rippe dem med dvd shrink og så brænde dem ud med nero. Men filerne fra dvderne hedder det samme og en bestemt fil kan ikke omdøbes (?). Nero vil have dem ind i samme mappe, uden mulighed for at lav en undermappe. Så her bliver der konflikt.

Hvordan klare man det problem?

Mvh. Mark
Avatar billede trav4u2 Novice
22. april 2008 - 09:36 #1
Hvis formålet bare er at lave en backup, kan du lægge dem over på HD i 3 biblioteker og så brænde dem samlet som DATA over på en DVD.
Avatar billede killerbrain Nybegynder
23. april 2008 - 12:46 #2
Formålet er at de skal kunne afspilles i en DVD afspiller og lignende. Men hvis det er mere eller mindre umuligt lige pt så må man jo gøre det andet :).
Avatar billede trav4u2 Novice
23. april 2008 - 13:38 #3
I så fald kan jeg anbefale denne fremgangsmåde:
Læg de 3 DVD’er over på HD i forskellige foldere
Konverter hver enkelt DVD til mpg med vob2mpg (Her får du den originale kvalitet)
Brænd de 3 mpg’er over på én DVD med Nero

http://www.svcd2dvd.com/downloads.aspx#VOB2MPG