Avatar billede bigh Nybegynder
19. juni 2001 - 13:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Findes der et sted på nettet eller der mulighed for at teste sin hjemmeside på forskellige internet forbindelser

Jeg har en hjemmeside jeg gerne vil ha\' testet af mht. download hastighed, findes der et program eller en url. der evt. har den funktionalitet ?
Jeg sidder på en 2 Mb linie og mærker egentlig ikke til problemer mht. hastighed.

Hans Henrik
Avatar billede seider Nybegynder
19. juni 2001 - 13:25 #1
ja du kan jo altid teste mod www.sunsite tidligt om morgene

men du burde lige på ca 256 Kbyte i sekundet, det kan lade sige gøre at brnde direkte fra sunsite tidligt om morgenen *S*
Avatar billede seider Nybegynder
19. juni 2001 - 13:26 #2
eller tror jeg faktisk cute ftp har en transfer test, jeg har i hvertfald fundet en transfer tester et sted engang på tucows.
Avatar billede bigh Nybegynder
19. juni 2001 - 13:30 #3
oki, jeg har ikke udybet mit spørgsmål ordenlig.
jeg mangler en måde at teste på forskellige hastigheder eks. 56 K modem, ADSL osv.
Avatar billede orca Nybegynder
19. juni 2001 - 13:46 #4
Og det er ikke noget at gøre det teoretisk?

Mvh Mark

www.fotx.net/orca
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
19. juni 2001 - 14:48 #5
Du kan f.eks. finde ud af hvor mange kilobyte din hjemmeside fylder, og så gange med 8, så har du det i kilobit, så finder du ud af at f.eks. et 56k modem downloader med 56kilobit i sekundet og deler det tal din hjemmeside fyldte i kilbit med modemets hastighed, og vupti har du har du hvor mange sek det tager at hente din hp...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
19. juni 2001 - 15:12 #6
Exel regneark:
www.eksperten.tnp.dk/82837/Download.xls exel 2000 format
www.eksperten.tnp.dk/82837/Download95.xls exel til windows95 format

RET kun i de grå felter!
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juni 2001 - 18:11 #7
Der er et par steder der gør det for enkelte sider \"websitegarage\" fx men de er vist blevet fusionereret mange gange siden og hedder noget andet. kikker lige.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juni 2001 - 18:14 #8
Næe, de har stadig navnet.  http://websitegarage.netscape.com/
du kan frit få checket enkelte sider. og vist også hele sitet.
samtidig leverer de el liste over dine html-\'fejl\' nht diverse browsere.
et klar nyttigt sted.

mvh JakobA
Avatar billede rasmusw Nybegynder
19. juni 2001 - 18:17 #9
hent med et ordentlig ftp program nogen store filer fra ftp.funet.fi, og se hvad det siger af hastighed. Jeg har endnu ikke oplevet at det er nogen steder i deres ende forbindelsen er sløv. Og det med forbindelser op til 512kbit.
Ellers er der http://www.dslreports.com/stest, som har noget test-facilitet, men jeg ved ikke hvor god den er til høje hastigheder.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
19. juni 2001 - 18:52 #10
Rasmusw>> Læs lige spørgsmålewt + kommentarer..