Avatar billede cheff_no1 Novice
18. april 2008 - 13:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

OEM eller standard

Jeg skal have opdateret til XP og kan så vælge mellem 2 former for XP styresystem

Enter OEM til ca 800,- kr eller Standard til ca. 2800,- kr.

Hvordan skal man lige forstå dette når man skal vælge et nyt styresystem som opgradering af sit kære Windows 2000.

På forhånd tak.

Link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=179&Parent=6&Sort=&Gallery=&Producent=360&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal4=96730&Equal190=&Equal215=2631&Submit.x=19&Submit.y=7
Avatar billede kdn1234 Praktikant
18. april 2008 - 13:39 #1
En OEM må du kun instalere på den maskine den er købt sammen med ( eller en reservedel til) men den anden må Du installere på en ny maskine hvis du skulle skrotte din nuværende (altså ikke på 2 samtidigt)
Det er min opfattelse af det
Avatar billede den33 Nybegynder
18. april 2008 - 13:42 #2
OEM følger den maskine den er købt til. Som regl kom der en OEM, med til en ny maskine du har købt.

Og nu når jeg nær læser, er det lige præcis det samme som kdn1234, har skrevet.:-)
Avatar billede hcma Novice
18. april 2008 - 13:59 #3
OEM er knyttet til maskinen  (hvis maskinen skrottes må OEM-udgaven i princippet IKKE benyttes mere)
Standard-udgaven er knyttet til personen. Kan altså flyttes fra maskine til maskine; men må dog kun benyttes på een maskine pr. gang.
Avatar billede cheff_no1 Novice
18. april 2008 - 14:12 #4
Jeg takker for de fine svar.

Pointsne må gå til kdn1234 for det hurtigste (og rigtige) svar.
Avatar billede kdn1234 Praktikant
18. april 2008 - 22:50 #5
Takker