Avatar billede sheva007 Nybegynder
18. april 2008 - 00:21 Der er 3 kommentarer

Hyperlink og sortering

Hej,

To spørgsmål:

1. Kan man indsætte links i cellerne som henviser til en anden celle og/eller en anden mappe i samme dokument, eller andet dokument?

2. Findes der en funktion som gør det muligt automatisk at "rykke" rækkerne op/ned? Et eksempel: Hvis vi siger at 10 personer deltager i en konkurrence, så har vi Brian vs. Kim. Kim vinder 3-0. Det taster man ind, og i stillings-tabellen bliver Kim automatisk rykket op i tabellen. Ugen efter vinder Brian 4-0 (over Kim) og han overhaler Kim i tabellen fordi han har bedre score.

Kan dette lade sig gøre i Excel?
Avatar billede sheva007 Nybegynder
18. april 2008 - 00:24 #1
Undskylder for den misvisende titel... var lidt for hurtig!
Avatar billede be_nice Juniormester
18. april 2008 - 08:15 #2
Ja til begge dine spørgsmål.
1.
Højreklik i den celle hvor du ønsker at indsætte hyperlink til anden celle og klik på "Hyperlink".
I venstre side af billedet kan du vælge forskellige måder for hyperlink - vælg "En placering i dette dokument" og følg anvisningerne i boksen.
Sig til hvis det driller.
2.
Dette løses bedst via en makro.
Du skal have en kolonne hvor placeringen udregnes via en formel f.eks.:
=PLADS(R2;R$2:R$11;0)
Opret en makro med flg. indhold:
----
Sub Sorter_Tabel()
    Range("M1:T9").Select
    Selection.Sort Key1:=Range("S2"), Order1:=xlDescending, Key2:=Range("P2") _
        , Order2:=xlDescending, Key3:=Range("R2"), Order3:=xlAscending, Header _
        :=xlYes, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal, DataOption2:=xlSortNormal, DataOption3:= _
        xlSortNormal
End Sub
----
Sig til hvis du skal have yderligere hjælp - jeg er ikke ved min PC i nogle timer frem, men er nok tilbage omkring kaffetid.
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
27. september 2008 - 12:15 #3
Husk at lukke dit spørgsmål.
/Be_Nice