Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
17. april 2008 - 19:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Underlig RSS Feed

Nu har jeg siddet og rodet med min rss feed et godt stykke tid.. og nu er jeg efterhånden ved at blive lidt irriteret. Nogle steder virker den fiint - i min browser fx (Maxthon).. Men ikke helt så meget i firefox og IE. I Firefox kan man godt se kilde-koden, men i IE viser den absolut intet. Jeg kan godt bruge linket til RSS feeden, i min rss-reader (sharpreader).. Hvad er det så helt præcist der går galt?

Det er nok kun jer firefox brugere der kan hjælpe mig, da i er de eneste der kan se kildekoden.. Men ser det ikke fint ud? Er det pga. eventulle "<font>" tags, at den snubler? Når det kun er text-nyheder den skal poste, virker det nemlig fint i alle browsere..

Link til rss feeden: http://wownews.dk/rss/feed.rss

Håber i kan hjælpe! :)

P.S. Det hele kører fra en access db og så igennem asp.. har bare sat IIS'en til at tolke .rss som .asp..
Avatar billede w13 Novice
17. april 2008 - 19:23 #1
Nu er jeg ikke ekspert i feeds, men burde sådan en lang description ikke ligge i en CDATA?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. april 2008 - 19:24 #2
Sæt <![CDATA[]]> udenom længere tekstindhold.

<![CDATA[ INDHOLD ]]>

Altså fx i <description>

<description><![CDATA[ INDHOLD ]]></description>
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. april 2008 - 19:24 #3
w13 var hurtigst ;)
Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
17. april 2008 - 19:28 #4
ahh.. så virker det jo! timers fustration over så lidt.. tak :)
Avatar billede w13 Novice
17. april 2008 - 19:29 #5
:)
Avatar billede olebole Juniormester
20. april 2008 - 02:06 #6
<ole>

Hvorfor overhovedet RSS, når man alligevel pladrer koden til med gammel HTML? Hvorfor ikke bare en HTML side? Jeg har svært ved at finde mening i et RSS-feed, som er formateret  =)

/mvh
</bole>