Avatar billede pagh80 Nybegynder
17. april 2008 - 16:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Plastik "hooks" på motherboard til CPU køler brækket.

Hej.
Min gamle CPU køler er gået i stykker.. eller rettere sagt en af de plastik "hooks" som du spænder CPU køleren fast på motherboardet er brækket af. Det betyder at CPUen ikke længere bliver kølet ordentlig og min computer slukker automatisk efter et stykke tid.
Mit motherboard er af typen:
K8Upgrade-1689 - Socket 754 for AMD Athlon™ 64 and Sempron processors
Mere info: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K8Upgrade-1689

De hooks som er brækket af kan ses hvis man klikker på ikonet for at få et stort billede.
Den sorte "plastik ring" omkring CPUen har 4 hooks hvor en af dem nu er brækket, så jeg ikke kan spænde min CPU køler på ordentlig. Min CPU køler fungere sådan set godt nok, men jeg ved ikke om det er muligt bare at købe en ny plastik ring. Har ikke fundet nogle butikker der sælger sådan en.(har prøvet SHG, men er ret usikker på hvad jeg skal vælge.. der er så mange muligheder :s )

Håber at der er en som kan hjælpe, og måske give mig et link til det jeg er nødt til at købe. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
17. april 2008 - 17:36 #1
Du bliver desværre nok nød til at købe en ny ventilator med køleripper.
Du går bare ind i en computerforretning og fortæller det du har skrevet her:
K8Upgrade-1689 - Socket 754 for AMD Athlon™ 64 and Sempron processors, og/eller
tager den gamle ventilator med.
Hvis det er denne her, koster den 203Kr.
http://www.itbutikken.gl/i/291586/1.htm
Avatar billede pagh80 Nybegynder
18. april 2008 - 13:45 #2
Dvs hvis jeg køber en CPU køler som passer til mit motherboard, vil der også medfølge en ny plastik ring eller noget lignende?

Ellers smid et svar så du kan få dine point, da der ikke er andre som har kommet med yderligere input. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. april 2008 - 16:00 #3
Tak men jeg må først sikre mig, at jeg har forstået dig rigtigt. Jeg går ud fra,
at du taler om det stykke plastik, som holder kølerribberne fast mod cpuén, som
den du ser på billedet her. Er det korrekt?

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=168544
Avatar billede pagh80 Nybegynder
18. april 2008 - 22:35 #4
Det er det stykke sorte plastic man kan se på motherboarded i det link som jeg gav i min første post. Har ingen anelse om det er noget som også medfølger hvis jeg køber en ny CPU køler.
Det er det plastik som du hooker din din CPU køler fast på, og det sidder på selve motherboardet.
Det er ikke noget på det billede som du har vist mig
Avatar billede off-line Nybegynder
19. april 2008 - 00:04 #5
Prøv at se her - klik for større billede. Hvis din ramme ser sådan ud, hører den
til bundkortet, og følger altså ikke med en ny køler. Så skal du spørge hos en
forhandler, om han kan skaffe sådan en ramme.
http://www.sitecenter.dk/jasveg/billeder/
Avatar billede pagh80 Nybegynder
19. april 2008 - 17:11 #6
ok tak for svar. det er netop den ramme som er brækket
Avatar billede off-line Nybegynder
19. april 2008 - 18:20 #7
Selv tak:)