Avatar billede cmau Nybegynder
17. april 2008 - 16:14 Der er 1 løsning

Find link mellem to html tags og gemme dem i array

Hej eksperter

Nu har jeg søgt højt og lavt og tænkt frem og tilbage og kan simpelthen ikke komme frem til hvordan jeg løser mit problem.

Jeg har kodet et godt og funktionelt blogsystem, men vil lave mulighed for at lave referencer som wikipedia. Derfor skal jeg bruge noget kode, som finder <sup>http://www.testpage.com/</sup> i mit indlæg. Derefter skal linket gemmes i et array.

Der kan nemt være mange referencer i et indlæg, derfor skal linket replaces med det tal systemet er nået til, så der kommer til at stå <sup>[1]</sup>.

Når den når har fundet dem og gemt alle linksene i et array, så skal jeg udskrive dem under indlægget.

Jeg håber nogen vil hjælp mig med at skrive den evt. regex der skal til for at hjælpe mig med problemet.
Avatar billede cmau Nybegynder
19. april 2008 - 10:45 #1
Jeg fik det selv kodet :)