Avatar billede gosser96 Nybegynder
17. april 2008 - 15:50 Der er 4 kommentarer

Vista og gaming

Hej med jer.

Jeg har problemer med nogle spil, når jeg spiller dem på Windows Vista. Alle ved Windows XP er mindre krævende end Vista, og derfor er der vel også forskel i ydelsen i spil, som Crysis osv.

Problemet jeg har lige pt. er dog et noget mindre krævende spil, nemlig EAs nye fodboldspil, UEFA Euro 2008. (Har desuden oplevet det samme, som jeg ny vil beskrive, i FIFA08 og PES2008).

Selve spillerne ser egentlig ud til at flyde ganske godt på banen, og der er intet hakkeri el. i dem eller bolden. Derimod kameraet hakker lidt meget - så meget, at man ikke gider spille spillet. Jeg ved det ikke er en fejl i spillet eller noget, men derimod det at det spilles på Windows Vista - folk der spiller de nævnte spil på XP har ikke de problemer.

Jeg ved desuden at det ikke er min computers hardware den er gal med, da jeg sagtens burde kunne trække de spil uden problemer.

Havde håbet lidt på at SP1 hjalp på problemet, men det gjorde de ikke. Findes der et eller andet lille trick eller noget, til at få bedre ydelse i spil på Windows Vista, eller må jeg bare indse at det ikke bliver bedre?

På forhånd mange tak.

Mvh,
Thomas
Avatar billede apa1 Nybegynder
18. april 2008 - 10:52 #1
generelt kræver spil mere af computeren når de bliver spillet på vista. udmiddelbart ville jeg foreslå du måske købte lidt flere ram(koster næsten ingen ting), og satte dem i computeren. efter som det er flere spil du har problemer med kunne det godt tyde på din pc måske ikke var helt hurtig nok.
sp1 gør vista en del hurtigere, men mest til overførsel af filer osv.
hvor mange ram har du, hvad for et grafikkort og hvilken harddisk?
Avatar billede gosser96 Nybegynder
18. april 2008 - 20:56 #2
Jeg har 2GB DDR2 ram, et Nvidia Geforce 8600M GT 256 DDR3 ram og en 250 GB 5400 rpm harddisk - hvilket burde være nok til at trække de tre nævnte spil? Jeg kan fx "sagtens" spille COD4, og til dels Crysis.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
05. maj 2008 - 15:24 #3
Det kan godt være det er et dumt spørgsmål... men er det en bærbar du køre på ? Da det umiddelbart lyder sådan ud fra din harddisks hastighed (5400 rpm)

Hvis det er tilfældet, så kan det meget vel være dit problem da det fleste spil, ikke er kompatible på enten den ene eller den anden måde når det kommer til bærbare.

Jeg har selv en meget kraftig bærbar med bl.a. 2 grafikkort i Sli i. o.s.v. og der er nogen spil, den bare ikke vil køre ordenligt, selvom spillets krav til systemet ligger langt under det min bærbar er på.

Ved ikke om det er tilfældet hos dig... men det er da en mulighed ? :)
Avatar billede gosser96 Nybegynder
05. maj 2008 - 18:03 #4
Hej.

Det er en bærbar :) Det kan meget muligt være det, som er problemet. Dog har jeg i mellemtiden fundet ud af, at det mest af alt er Vista, som er problemet. Mange (vel alle), med Vista og UEFA Euro 2008/FIFA08 etc. har det problem jeg nævnte :(