Avatar billede dallar Nybegynder
17. april 2008 - 15:31 Der er 5 kommentarer

Vanskeligt problem med Toshiba Sat A110-137 Notebook

Hej alle hjælpende og læsende.. Igen :)

Jeg har haft et kæmpe problem med min bærbare Toshiba Sat A110-137 i lang tid, og som jeg nu endelig har fundet passende forum til at spørge om hjælp på.

Dette vedrører driver installationer, og det fatter jeg ikke en brik af, for jeg aner ikke hvor jeg skal lede, eller hvad jeg skal gøre.

Det der er sket med computeren, var at jeg havde haft den lånt ud til en bekendt. Da jeg modtog den, var alt software i den gået i kløjs, og det resulterede i, at jeg reinstallerede styresystemet i håb om at genoprette meget af det mistede. Men jeg mistede en ordentlig bunke data, inklusiv de preinstallerede toshiba enheder såsom min Touchpad, som jeg virkelig er træt af at mangle. Udover det mangler der et VGA kombatibelt skærmkort, men det har jeg nedenstående skrevet detaljerede oplysninger om.

Jeg har downloadet Driver Detective og har fundet MANGE drivere som PC'en mangler, og de er som følger:

Andre Enheder:
Modem Device on High Definition Audio Bus
Skærmkort (VGA-Kompatibel)
SM-buscontroller

Diskdrev:
Fujitsu MHV2060BH PL

DVD-/Cd-rom-drev:
HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N

Enheder til lyd, Video og spil:
Realtek High Definition Audio

IDE ATA/ATAPI-Controllere:
Standard Dual channel PCI IDE-Controller (Der er dog en ovenstående med samme navn, som der er installeret og opdateret)

IEEE 1394 Bus-værtscontrollere:
VIAOHCI Compliant IEEE 1394-v?rtscontroller

Mus og andre pegeenheder:
HID-Kompatibel mus

Netværkskort:
Atheros AR5006EG Wireless Network Adapter
Realtek RTL8139/810x Family first ethernet NIC

USB-controllere:
USB-sammensat enhed

"Unplugged" Devices:
USB Device - USB Device (antager dog at det er min mus)

Hvis der er nogen der kan hjælpe mig med at genoprette mange af disse problemer, har i sparet mig for super meget besvær. Jeg vil give 200 point for at få fikset dette problem.

Daniel
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2008 - 15:56 #1
Har du ikke installeret fra en recovery partition??
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2008 - 15:57 #2
Avatar billede dallar Nybegynder
17. april 2008 - 16:24 #3
Jeg fik sgu installeret touchpad'en! :D

Er der så nogen, der kan svare mig på, hvordan jeg får reinstalleret Skærmkortet?

Daniel..

Og mange tak! :)
Avatar billede dallar Nybegynder
17. april 2008 - 16:55 #4
Og nu fik jeg også installeret skærmkortet :) Jeg tror jeg har fattet systemet nu.. mange tak!

Daniel
Avatar billede falster Ekspert
17. april 2008 - 21:57 #5
OK. Eller også registrér din maskine på nævnte side. Så finder den alle updates o.l. automatisk.