Avatar billede ramp Nybegynder
17. april 2008 - 15:15 Der er 1 løsning

Problemer med trådløs stofa

Jeg har lige modtaget stofanet og har ingen problemer med at komme på nettet. Jeg har oprettet et alm. abbonnement men de har sendt mig et forkert modem, da det er et modem der også kan virke som trådløs. Dette giver mig dog ingen problemer med at komme på nettet på normal vis gennem et kabel.

Jeg har gennem andre emner her på siden, set at man kan oprette et trådløs netwærk uden at man tilmelder sig ved stofa, så derfor har jeg lånt en router og sat den til mit modem fra stofa.

Jeg opretter så forbindelse til nettet og det fungere fint, bortset fra at der stadig står ikke tilsluttet under "vis trådløse netwærk" men jeg kan fint surfe rundt.

På stofa´s hjemmeside har jeg tilmeldt mig always on, og har også registreret routerens mac-adresse der.

Problemet er, at jeg ca. hver 5-10 min. bliver jeg smidt af nettet og må igen oprette forbindelse til routeren,...

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede palcom Nybegynder
11. oktober 2008 - 12:23 #1
Omkring leveringen af det trådløse modem, så får alle StofaNET kunder leveret dette, den trådløse del er dog ikke aktiveret hvis man ikke betaler for denne service.

Det lyder til at du har konfigureret din StofaNET opsætning korrekt, og jeg vil umildbart anbefale dig at forsøge uden om routeren, se om du stadig oplever disse problemer. På denne måde har du mulighed for at se om det er en periodisk svigtende linie fra Stofa.

Og hvis dette ikke løser problemet ville jeg forsøge med en ny router, og selvfølgelig tilmelde denne til AlwaysOn.