Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
17. april 2008 - 11:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Router med højt throughput ?

Hej Eksperter

Jeg har følgende problem:

Har fået en 25/25Mbit fiber forbindelse. Har en SBS  & en TS server stående på min LAN. Benytter bl.a. VPN
Overføre tit meget store filer fra job -> Hjem & Hjem -> Job
Opnår ikke den fulde 25Mbit hastighed, men nærmere kun ca. 13Mbit.

Yderliger oplysninger:

Har en aldrende Linksys WRT54G SOHO router. Routeren klare max 13-15Mbit Throughput, har jeg testet mig frem til.

Der er ikke problem med hastigheden fra job da vi her har en 100/100Mbit Fiber fobindelse.

Vil helst ikke til at investere i dyrer Cisco løsninger, så jeg søger derfor en prisfornuftig (SOHO) router som kan klare det throughput jeg har brug for.

Har søgt en del på nettet bl.a. på edbpriser, men throughput hastigheden står ikke oplyst nogle steder ( Eller også er det mig som er blind)

Er dette noget eksperterne kan hjælpe mig med?

/Mvh

Jan J.
Avatar billede tonygk Nybegynder
17. april 2008 - 12:57 #1
I følge mange wireless producenter har deres wireless 802.11g op til 54 mbs hastighed, men kan selv opleve at der kun 1/3 er nytigt. Du kan muligvis bruge en ny router med N teknoligi dvs. en wireless router som understøtter 8.02.11N (helst version 2 eller draft). Det kan have en throuput optil 300 mbs, men efter tommelfingerregel kan man satste på min. 100 mbs. Det forudsætter at dit netkort også understøtter N (draft) teknologien. Både Linksys, D-Link og mange andre har produkter som du kan bruge. Jeg håber det kunne hjælpe. mvh tony
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
17. april 2008 - 13:07 #2
tonygk:

Jeg snakker ikke på noget tidspunkt om trådløs hastighed da den er dette "smør" uvedkommende ;-)

Bruger kun trådløs i et meget lille omfang.

Den hastighed jeg snakker om er den hastighed routeren er i stand til overføre fra WAN siden til LAN siden via kabel.

/mvh
Avatar billede tonygk Nybegynder
17. april 2008 - 13:22 #3
Sorry, det har jeg gættet, da det er en wireless router. sorry.
I følge beskrivelsen skulle det være 100mbs, men det er det vist ikke.
Måske er det en god ide at spørge en teknikker fra fx. linksys, så kan de give dig en direkte anbefaling. linksys har en online support chat som du med fordel kan benytte.

Her kan du finde Live chat
http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_CASupport_C1&childpagename=DK%2FLayout&cid=1175234027311&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=2731119816B22

Sorry, jeg ikke kunne være til mere hjælp.
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
17. april 2008 - 13:32 #4
tonygk:

Jeg har i mellemtiden lige snakket med den danske linksys support, og de kunne ikke lige umiddelbart give mig noget ordentligt svar :S De henviste mig til Cisco og deres Prof. udstyr, og det er der ikke lige plads til i budgettet ;-)

Jeg takker indtil videre for din hjælp.

/mvh
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
17. april 2008 - 13:36 #5
Der er heller ikke nogen som siger at det absolut skal være en ny Linksys router jeg skal have.

Alle forslag, med begrundet viden er velkommen, dog vil jeg under ingen omstændigheder eje et D-Link produkt.

/mvh

Jan J.
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
17. april 2008 - 14:04 #7
tonygk:

Jeg sætter meget pris på din hjælp, men giga-switch har jeg. Det jeg søger er en router som kan klare den høje WAN hastighed.
Når jeg siger "klare" mener jeg at den skal kunne flytte data fra WAN porten i routeren til LAN portene med mindst 25Mbit.

Det betyder at routeren skal have en forholdsvis hurtig Processor og en go mængde hukommelse, og en sådan router kan jeg ikke lige umiddelbart finde.

Derfor søger jeg nogen som har nogle erfaringer med nogle hurtige routere, eller kender til oplysninger/navn/type af routere som kan opfylde dette  ;-)

Mvh

Jan J.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
18. april 2008 - 17:12 #8
Prøv at kigge på Zyxel.dk
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
19. april 2008 - 08:35 #9
Har fundet følgende Router "hit" liste:

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

og der er nu bestilt en TRENDnet TEW 633GR

Så må vi se hvordan den klare sig. I følge testen skulle den være ganske fin.

/mvh