Avatar billede runskee Nybegynder
17. april 2008 - 09:08 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

RAM til HP Pavilion?

Jeg har lige et par spørgsmål ang. køb af ram til en HP Pavilion.

Af ren interesse hvordan finder jeg frem til selve modelnavnet på min stationære Pavilion. Jeg kan ikke finde mine papirer, men man må kunne finde det et sted i windows evt?

Hvilket noget Ram skal jeg købe? Jeg har 1 Gb i forevejen og vil købe en lignende. Men hvor ens skal de to ramblokke egentlig være mht mærke, PCXXX, MHz og hvad så noget ellers hedder? Jeg har hørt, at det skulle have noget at sige.
Avatar billede peet-49 Novice
17. april 2008 - 09:09 #1
Det står på en label på bagsiden af din PC
Avatar billede peet-49 Novice
17. april 2008 - 09:10 #2
I systemoplysninger og enhedshåndtering kan du se andre oplysninger.
Avatar billede runskee Nybegynder
17. april 2008 - 10:12 #3
Okay, det var en let løsning.. selvom jeg måtte kravle under bordet. Modellen hedder a890.dk som i følge HPs hjemmeside har 2x512. Vil det sige, at jeg skal købe 2x512 eller kan jeg købe en enkelt på 1 GB, så der stadig er plads til at udvide? Og hvilken betydning har de øvrige specifikationer samt mærke, når jeg skal købe?
Avatar billede runskee Nybegynder
19. april 2008 - 09:23 #4
Er der nogen som har et foreslag til ramtype?

Min computer ser ud som følger:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?docname=c00313769&cc=us&dlc=en&lc=en&jumpid=reg_R1002_USEN#N297
Avatar billede the_kloster Nybegynder
19. april 2008 - 11:00 #5
Ja mester. så skal du se.

Du skal gå efter typen. PC3200 ram, og du har 4 ram blokke at gøre godt med..
Her er et link ti din type ram, via edbpriser!

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal925=20961&Direction1147=2&Sorted1147=&Equal20=&Direction611=2&Sorted611=&Equal31279=178666&Direction1372=0&Sorted1372=&True28959=&Trueval28959=277330&Submit.x=16&Submit.y=6

Så er der lidt og vælge imellem..
Og flere RAM betyder hurtigere opstart + at du kan køre mange flere programer samtidigt.. (: Håber det var svar nok (:
Avatar billede runskee Nybegynder
19. april 2008 - 11:21 #6
Ja, jeg havde været inde og kigge der... Men jeg tænkte, om der er en bestemt blok som man anbefaler til denne type computer. Man hører så meget om, at noget ram ikke går sammen med nogle computere. Har også selv oplevet du får nogle år tilbage.

Hvad er den store forskel på de forskellige ramblokke (på det link du også anførte)? Jeg tænker på - der er jo stor forskel i prisen? Jeg skal vel også købe 2x512 ikke, da jeg har dette i forevejen?
Avatar billede the_kloster Nybegynder
19. april 2008 - 11:30 #7
Nej det er ikke nødvendingt.. det eneste du skal være opmærksom på er at det er samme type Mhz.. hvis du har 2x 512 mb 266Mhz, anbefaler jeg dig enten at købe 1 GB blok (også i 266Mhz.. Men hvis jeg var dig valgte jeg nok at hive de 2 x 512 ram ud , og isætte 2 x 1 GB blokke, på 600 Mhz (stadig PC3200)
Avatar billede h_pallesen Nybegynder
22. juli 2009 - 15:38 #8
Prøv at trykke CTRL+ALT+S så kommer HP support oplysninger frem