Avatar billede lillbi Nybegynder
17. april 2008 - 09:03 Der er 2 kommentarer

opret bruger på unix og ad samtidig

Er det muligt at lavet et system hvor man kan oprette bruger i unix og active directory i samme hug. Som det er nu skal vi først oprette brugeren på vores unix-system og bagefter på vores ad. Da dette ikke er optimalt rent administrativt vil vi gerne finde en løsning som kan gøre dette i et hug.

På forhånd tak :)
Avatar billede skau Nybegynder
17. april 2008 - 11:18 #1
Ikke uden at lave en eller anden form for integration, jeg mener det er muligt at lave logins på de fleste Unix og benytte PAM sammen med Kerberous, således at brugerne vedligeholdes i AD
Avatar billede peque Nybegynder
03. oktober 2008 - 13:49 #2
Normalt hvis det er AD (Windows Active Directory) har jeg set nogle guides omkring Gentoo hvor Unix maskiner kunne acceptere - men desideret at opdatere brugeren inkl passwd osv - tror jeg ikke er muligt.

Dog ville jeg da istedet for bede Unix serveren om at validere sin brugerlogin op imod AD istedet for - så er du ovre dette problem og der er kun et sted at validere brugere!