Avatar billede harholm Nybegynder
17. april 2008 - 08:56 Der er 8 kommentarer

Kan ikke åbne/downloade filer efter installering af Avast Pro.

Har lige installeret Avast professional, da min norton udløb, så ville tilbage til Avast; (har prøvet den gratis version sidste år).
Har ikke tidligere oplevet problemet med den gratis version, men nu her efter installeringen af Pro. - virker min email ikke rigtig.
Bruger Yahoo email, den logger ind og jeg kan læse mine emails, men vedhæftninger skaber problemer.
Alt virker normalt, norton (yahoo's antivirus) scanner filen, siger okay til at hente / gemme filen...og den kører som normalt, men filen åbner ikke efter dette, kan heller ikke gemme den på min computer.

Hvad går der galt, og hvordan kan jeg rette problemet?
17. april 2008 - 19:36 #1
Kender ikke liiiige Yahoo (web)email ...
Har mistanke til at din tidl. Symantec/Norton ikke er helt fjernet; er set mange gange før !!!

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Dette også for at se om Symantec/Norton er fjernet...
Avatar billede harholm Nybegynder
17. april 2008 - 19:55 #2
Tak for linket og de gode råd, men intet.... har prøvet at kører programmet fra nettet og prøvet at gemme den i en mappe, men alt uden held. Når jeg downloader den, ligger den ikke i mappen bagefter :((

Måske du har ret i det med norton, har prøvet at fjerne alt, selv via et "fjern norton program" - men uden den større succes indtil videre, hvis det er den der skaber problemer.
17. april 2008 - 20:51 #3
"...Når jeg downloader den, ligger den ikke i mappen bagefter :((... " ikke forstået ???
Du skal være ATOMBOMBE SIKKER på HVOR du downloader den til - Vælg evt. "Skrivebordet" i "gemme" menuen - det bør du kunne finde igen *S* !
Avatar billede harholm Nybegynder
17. april 2008 - 21:04 #4
Er 100 % sikker hvor jeg "gemte" den - prøvede 3 gange og søgte også på fil navn bagefter, uden held.
Nu tager jeg så konsekvensen, re-installer vista og håber på at alt bliver normalt bagefter. Kan ikke se andre muligheder, hvis det virkelig er en "rest" af norton der ligger et eller andet sted og laver ulykker :((
17. april 2008 - 21:26 #5
... det der med at gemme i en mappe som du 112% kan finde igen 40 sekunder bagefter burde ikke være noget problem ??? Gem på SKRIVEBORDET/DESKTOP !!!

Og ovenstående har intet med Symantec/Norton at gøre !!!
Avatar billede harholm Nybegynder
17. april 2008 - 21:49 #6
Har lavet en ny mappe på skrivebordet, og er 112 % (toyota)sikker på den blev gemt der, uden trivl - prøvede 3 gange!!!!
Men, lige meget hjalp det. Filen er der ikke efter download.
17. april 2008 - 22:10 #7
Hvis du gemmer en GRAFIK fil ( Eks http://hemmingsvej.dk/aof/AOF.bmp ) samme sted ? Hvad så ?

... så kør den direkte fra nettet - exraordinært -
Avatar billede harholm Nybegynder
17. april 2008 - 22:20 #8
det billede kan jeg så tilgengæld godt gemme, men har også prøvet at åbne programmer fra nettet, de vil heller ikke starte.
Men, nok om det - i morgen re-installer jeg Vista og starter forfra...