Avatar billede ketema Nybegynder
16. april 2008 - 18:17 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

BIOS Pass word

Hej med jer!
Jeg er hel ny her på Eksperten. Jeg håber i tag godt med min spørgesmål for jeg forstår ikke så meget på BIOS. Jeg havde sat pass word på min BIOS. Og det værste er, at jeg har glemt pass wordet.Nu kan jeg ikke ændre BIOS opsætning.
På BIOS produktens hjemmeside henviser de til en hjemmeside www.esupport.com
Jeg har været ind i denne hjemmeside og der er mulighed for at upgrade BIOS.
Kan upgradering fjerne Pass wordet?
Er der noget risiko, når jeg upgradere?
MVH
Avatar billede powerj Nybegynder
16. april 2008 - 18:24 #1
Er det en bærbar eller stationær?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2008 - 18:54 #2
Avatar billede justrace Novice
16. april 2008 - 20:06 #3
Tjah, det er jo trist med sådan et glemt pw ...
Avatar billede ketema Nybegynder
16. april 2008 - 21:10 #4
Der et en  LG bærbar P1 Pro Express Dual
Hjælp  Hjælp
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2008 - 21:25 #5
Hvad er problemet med 16/04-2008 18:54:05
Avatar billede ketema Nybegynder
16. april 2008 - 22:18 #6
Problemet er, jeg har ikke kendskab til at arbejde med dos program. jeg vil gerne vide,hvis jeg upgrederer BIOS, kan det fjerne Pass wordet. Der findes en hjemmeside fx. www.esupport.com som tilbyder en upgraderering.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. april 2008 - 07:00 #7
Du skal ikke regne med at få lov til at lave upgradering uden password, brug helgec`s
link og gå ned i bunden, download den omtalte fil, brænd den på CD og boot op på skiven og følg vejledningen.
Avatar billede peet-49 Novice
17. april 2008 - 08:39 #8
Password på bios er netop for, at uvedkommende ikke skal kunne ændre opsætningen i bios, så der kan ikke ændres opgraderes bios uden kendskab til password, hvis bios taber sin spænding (3V) mister den også password.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. april 2008 - 14:00 #9
peet-49 så kan det ikke være en fordel for at hindre andre i at ændre bios at have password på, hvis de bare kan fjerne batteriet i 2 minutter, og så kan komme ind og ændre opsætningen.
Avatar billede peet-49 Novice
17. april 2008 - 14:13 #10
Sådan er det nu engang, det eneste der rigtigt kan volde problemer er et HD password
Avatar billede ketema Nybegynder
17. april 2008 - 16:41 #11
Peet-49
Du mener, at jeg skal fjerne batteriet i 2 mintter??
Gælder det også i Bærbar? eller kun i stationær PC?
Avatar billede peet-49 Novice
17. april 2008 - 16:54 #12
Det gælder også i en bærbar, men der er det ikke altid ligetil, at finde ind til det, det er et lille rundt batteri ca.2cm i diameter. Du fjerner det store og det det lille runde, trykker på startknappen og holder den inde i 10-15 sek. drikker en kop kaffe eller to, sætter batterierne på, og prøver igen. Det er vigtigt, at bunkortet er helt tønmt for strøm, ellers vil koden stadig være aktiv.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2008 - 19:08 #13
Og så er du jo stadig muligheden med www.helgec.dk/password.html
Avatar billede peet-49 Novice
17. april 2008 - 20:41 #14
Helge->> Er den ikke kun til logon til windows??
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2008 - 20:44 #15
Nope! "recmos" nulstiller BIOS password
Avatar billede peet-49 Novice
18. april 2008 - 09:11 #16
Ja så er det afgjort en lettere måde på en laptop.
Avatar billede ketema Nybegynder
21. april 2008 - 13:24 #17
Jeg har fijernet Bios pass word ved at at fjerne matteriet
Mange tak for hjælpen
Fantahn
Avatar billede Jensen DK Novice
21. april 2008 - 14:02 #18
Skal du ikke bede dem der har hjulpet dig om at lægge et svar???? eller gør du bare ikke mere ved sagen, der er dem der selv tager point for hjælp og så er der dem som går i flyverskjul, og siger tak for hjælpen.
Avatar billede ketema Nybegynder
21. april 2008 - 20:34 #19
Hej alle sammen (helgec, peet-49 og silbidor og andre) med deres hjælp. Det var en stor hjælpe, mange tak
Avatar billede justrace Novice
21. april 2008 - 21:42 #20
>silbidor: Er det ikke en lidt spids måde at hjælpe en helt ny på experten med hvordan man deler point ud?

>katema: Når et spørgsmål er blevet besvaret/et problem løst, så beder du den/dem der har hjulpet dig, og her må det være peet49, da det var hans løsning der klarede ærterne for dig, om at lægge et svar. Der er så en boks med de navne der har lagt et svar, og der vælger du den/dem du syntes skal have point og trykker ok.

Det er også en god ide, gjorde det heller ikke selv såeh... , at læse "manualen" til experten. :)
Avatar billede Jensen DK Novice
22. april 2008 - 06:51 #21
justrace: det er muligt at det er en lidt spids måde, men det er desværre rigtigt, har set det masser af gange.
Da han meldte sig ind på eksperten siger han ja til at han har læst reglerne.
Avatar billede justrace Novice
22. april 2008 - 08:18 #22
Joh, men har du aldrig selv været "ny" indenfor et eller andet? eller er du bare "firmaets mand" allerede fra dag 1?

Man skal vel have en chance for at gøre tingene rigtigt, uanset hvor irriteret du er på "alle de andre". Dem behøver katema jo ikke at være en af. Det er nu en gang tilladt at stikke fingeren i jorden. :)
Avatar billede Jensen DK Novice
22. april 2008 - 08:33 #23
justrace: endtil videre ser det ud til at jeg har ret i min antagelse, selv et vink med en vognstang kan ikke vægge spørgeren til andet end ( det var en stor hjælpe, mange tak)21/04-2008 20:34:23
Avatar billede justrace Novice
22. april 2008 - 08:40 #24
Ja, og det var klokken halv ni i aftes. Prøv nu lige det der med fingeren. Du kan jo også have skræmt ham langt væk.

Tag evt. et kursus i spansk eller lign. i ventetiden.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. april 2008 - 14:02 #25
justrace: det ser ud som om du er i familie med ketema sådan som du forsvarer manden der selv tager de point som han har udlovet.
Avatar billede justrace Novice
22. april 2008 - 18:02 #26
...
Avatar billede ketema Nybegynder
24. april 2008 - 11:11 #27
silbidor: Jeg har sagt fra starten, at jeg er ny her,har brug for hjælp.  Når man er ny for nyt, så kommer man i situationer, hvor man ikke afsluttet ordeligt.
det har jeg gjort, det er ikke fordi jeg vil ikke give pointen, men jeg vidste ikke, hvordam man giver. Derfor.
Nu har jeg lært. Takker være justrace og andre
Avatar billede maxxx Nybegynder
23. maj 2008 - 20:47 #28
Hej helgec jeg har brug fr hjalp
jeg har en hp compag nv6400 jeg har mistet koden til bios hvad skal jeg gåer