Avatar billede klapiolsen Nybegynder
16. april 2008 - 16:18 Der er 4 kommentarer

kan vedhæftede billeder vises i mail-teksten?

Jeg har en netværks printer/scanner/fax, hvor scan og indkomne fax automatisk sendes til min mail som en VEDHÆFTET fil. er der nogen måde (måske med en makro og en forwarding) at man kan få biledet fra den vedhæftede fil ind i selve mail-teksten? (formålet er at gøre det hurtigere at søge hvis jeg kan se billedet direkte i outlook uden at skulle åbne andre programmer)
Avatar billede dril Nybegynder
16. april 2008 - 17:45 #1
For at sætte et billede ind i en email, hvor du ser billedet direkte, skal du gøre følgende i Outlook:
Indsæt -> Billede -> Fra fil  og vælg dit billede.

(Du skal have emailen sat til HTML forinden)

For at din netværks printer/scanner/fax skal gøre noget lignende, skal den kunne konfigureres til ovenstående, men det er jeg ret sikker på den ikke kan.
Avatar billede klapiolsen Nybegynder
16. april 2008 - 18:15 #2
nøh, jeg kender ovenstående måde, men det er netop problemet at jeg ikke kan ændre settings i printersoftwaren, så den gør noget tilsvarende. Så jeg tænkte om man evt f.eks. kunne lave en makro der forwarder mailene jeg modtager (til samme adresse), idet makroen laver "Indsæt -> Billede -> Fra fil  og vælg dit billede" med den fil der er vedhæftet mailen?
Avatar billede klapiolsen Nybegynder
16. april 2008 - 22:56 #3
-eller hvad med en macro der snupper alle vedhæftede filer i indkommende mails fra en given afsender-adresse og lægger dem ned i en folder. mon det er muligt?
Avatar billede supertekst Ekspert
17. april 2008 - 10:00 #4
Til det sidste spørgsmål - Ja
Har lige skruet noget sammen, der ligner...