Avatar billede lyskjaer Nybegynder
16. april 2008 - 12:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at finde forum software, eller til at udvikle det.

Findes der forum software hvor man kan have gratis brugere, og betalings brugere.
Og samtidig give de betalende bruger mulighed for at få ting gratis, som de andre skal betale for?

Findes der sådan software?
Og hvis ikke, hvor kan man få det udviklet?
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. april 2008 - 12:40 #1
Det findes sikkert, men det skal nok tilrettes så det passer dit behov.

Men du skal nok komme med lidt flere informationer før man kan hjælpe.

Skal det bare være login funktionen, hvor der findes alm. og pay user?
Avatar billede lyskjaer Nybegynder
16. april 2008 - 12:43 #2
Jeg havde forestillet mig at man først meldte sig ind, og så senere havde mulighed for at opgradere sin konto, til en betalingskonto, og derved få tingene gratis.
Avatar billede diggerx Nybegynder
16. april 2008 - 12:43 #3
Du kan kommer lang ved at bruge www.asp-generator.net
Avatar billede lyskjaer Nybegynder
16. april 2008 - 13:14 #4
Jeg kan ikke finde ud af at indsætte nogen form for betalingsmodul via asp-generator
Avatar billede diggerx Nybegynder
16. april 2008 - 13:31 #5
Nej den kan ikke lave det hele for dig, men du kommer langt.
Avatar billede lyskjaer Nybegynder
16. april 2008 - 14:50 #6
Men betaling? noget sted jeg kan finde en tutorial til at bruge den og betalingsmodul sammen?
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. april 2008 - 14:54 #7
For at få dette til at virke ordenligt, så kræver det lige en mindre grad af programmeringsviden.

Kender du til nogen sprog?
Avatar billede lyskjaer Nybegynder
16. april 2008 - 19:36 #8
Ja altså python til at lave spil.
Det er derfor jeg vil lave et forum, om at lave spil.

Havde håbet at kunne finde noget gratis software, eller at kunne betale mig fra det.
Avatar billede fxj Juniormester
16. april 2008 - 21:14 #9
Check
http://www.phpbb.com/
Der findes et add-in som kan købes her
http://bbs.loewen.com.sg/index.php

Jeg ved også VBullentin Board kan (http://vbullentin.com)
Søg efter "paid subscription

Endelig mener jeg at både DonetNuke og Postnuke har disse løsninger.
Da det er et stykke tid siden jeg har arbejdet med er jeg sikker, men check det selv på
http://www.dotnetnuke.com/ og http://www.postnuke.com/
De to sidste er godt nok mere portaler, men måske de kan bruges
Avatar billede lyskjaer Nybegynder
17. april 2008 - 13:14 #10
Vil gerne acceptere svaret, men inden da.
Så har jeg hørt en masse dårligt om de forum der.
Fordi de er så usikre?
Kan du mane det rygte til jorden?
Avatar billede fxj Juniormester
17. april 2008 - 20:18 #11
Hvis man driver et åbent forum hvor alle kan skrive, kan man selvfølgelig risikere at der kommer indlæg ingen har brug for.
Det kræver selvfølgelig at man holder øje med, hvad der sker og rydder ud i uønskede indlæg/brugere.
Angående hacking af selve siden tror jeg ikke de er mere ramt end alt andet open source software på nettet. Umiddelbart har jeg oplevet mindst 'snavs' på fora baseret på VBullentin, men andre kan have andre erfaringer.
Avatar billede lyskjaer Nybegynder
21. april 2008 - 09:37 #12
Mange tak for hjælpen
Avatar billede barskelauer Nybegynder
05. marts 2009 - 22:52 #13
Plone er lavet i python og er et gratis open source produkt.

www.plone.org