Avatar billede ivanovitz Nybegynder
19. juni 2001 - 11:53 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

commodore64

Er der nogen der har ekstra udstyr
eller hardware til c64`eren.
Hvis i har, hvad er det og hvad kan det
Avatar billede prof2 Nybegynder
19. juni 2001 - 12:01 #1
Jeg har noget mener jeg... 2 bånd sta. 2 joystick. en masse spil.

Jeg har selv en com64, men den er brændt sammen. Og jeg har ikke noget strømstik til min commodore 128 !
Avatar billede ivanovitz Nybegynder
21. juni 2001 - 23:51 #2
Hej Prof2
den C-128 du har, er det en
C-128, eller er det en C-128d.
For er det C-128 du har, har jeg
et strømstik du kan købe.
Avatar billede bjd Nybegynder
28. juli 2001 - 00:11 #3
Jeg har også lidt hardware / software både til C-64 / C-128.
Kontakt mig hvis du stadig er interesseret i at vide mere.
Avatar billede ivanovitz Nybegynder
29. juli 2001 - 13:59 #4
Hej bjd
Ja, jeg er interesseret i hardware / software
til c64 / c128.
Hvad har du, og hvad kan det.
Avatar billede bjd Nybegynder
29. juli 2001 - 16:51 #5
Jeg har en C-64 og en C-128, med tapestationer og C-1541, C-1571 disk drev.
Derudover har jeg en C-1351 mus, en del manualer, tips & tricks, og disketter.
Dertil har jeg naturligvis kabler.
Hvad er årsagen til at du spørger?
Avatar billede ivanovitz Nybegynder
30. juli 2001 - 15:13 #6
Hej bjd
Vi er nogle stykker, der er i gang med at danne
en computerclub for c64`ere fans, hvor vi vil
kompinere c64`eren med en pc.
Avatar billede bjd Nybegynder
30. juli 2001 - 19:26 #7
Kombinere C64\'eren med en pc?
Du kan kontakte mig på icq: 321854 eller email: bjd@bjd.dk hvis du ønsker at snakke videre om det lidt mere privat, det lyder interessant nok.
Avatar billede nico76 Nybegynder
21. august 2001 - 18:34 #8
Wee det lyder sjovt...
har selv følgende til at køre på mit kontor en C16, C64 og en C128 stående til hver deres \"14.
Desuden en Amiga 500 og en A-1200..plus et par(4) Pcére...nogen der skulle ligge inde med Defender of the crown til C-64 ??
Den kunne jeg godt lige dyrke
Avatar billede freeloader Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:57 #9
Jeg har en c-64 med original kasse, en c-128 (ikke d) med original kasse og en amiga 500 (uden expansion RAM) - tilfældigvis også i original kasse !!!
Jeg har desuden 3 1541 II, hvoraf den ene også er i original kasse.
IVANOVITZ: Må jeg være med i c64 klanen ?
NICO76: Jeg har Defender of the Crown med mega trainer hvis du ikke kan finde ud af at klare den uden !?! Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal uploade det ?
Avatar billede outsider Nybegynder
13. november 2001 - 18:30 #10
Du kan jo downloade en rom fil til det, og så smide det ned på comodore med et null modem kabel.
Har selv en Amiga 600 men mangler to joystick og en mus. Jeg har hørt at Amiga´s muse port er en normal seriel com port, og at man kan bruge en normal com mus. Men jeg har prøvet tre forskellige ps2 mus som jeg har sluttet i en PS2 til Com omformer. Men det virker ikke!
Ved nogen noget om det???
Skal det være en rigtig com mus???
Avatar billede freeloader Nybegynder
13. november 2001 - 20:00 #11
Hvad er et null modem kabel? Kan jeg købe det i en forretning? Er det dyrt?
Kan jog også oploade en fil (et spil) via dette null modem kabel?
Avatar billede outsider Nybegynder
15. november 2001 - 21:54 #12
Ja, et null modem kabel er bare et 9 pins seriel kabel man sætter i com porten. Jeg købte et for 19kr. Men jeg bruger Amiga. Til en Amiga kan man på internetet finde såkaldte adf filer af alle de forskelige spil. De filer kan bruges på alle pc til amiga emulatorer. Men man kan også smide emulator filerne tilbage på en amiga diskette. Og det gør jeg med et null modem kabel og et lille freeware program der hedder WarTrans. Nettet vrimler med adf spil og FAQ om hvordan man gør.
Men jeg ved ikke rigtigt med 64 eren. Der findes masser af emulatorer og spil til den men jeg ved ikke om man kan koble den til en pc. Har den en seriel port?
Jeg prøver lige at undersøge det nærmere!
Avatar billede hnnh Nybegynder
23. december 2001 - 16:39 #13
jeg har læst noget om at der kommer nye amigaer
er der nogen der ved noget om det
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
23. december 2001 - 16:40 #14
argh jeg har 2 komplette commodore 64ére :-)  Vil ik ´sælge dem
Avatar billede sprutnik Nybegynder
23. december 2001 - 16:43 #15
hnnh-der er lavet nogle pc´er der bruger amigaens design. Den ligner en amiga på en prik, bare med noget lidt mere up to date hardware.
Avatar billede hnnh Nybegynder
23. december 2001 - 16:50 #16
sprutnik  køre de så som en amiga eller en pc
læste om noget der hed en amigaone som skulle passe i et atx kabinet
Avatar billede sprutnik Nybegynder
23. december 2001 - 16:52 #17
De kører som en ganske almindelige pc. Jeg kan selvfølgelig ikke lige huske hvad de hedder.
Avatar billede hnnh Nybegynder
23. december 2001 - 16:52 #18
vis man skal have en amiga emulator til pc hvad skal man så vælge for en
Avatar billede hnnh Nybegynder
23. december 2001 - 16:55 #19
sprutnik  køre du amiga?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 16:55 #20
Avatar billede hnnh Nybegynder
23. december 2001 - 16:58 #21
de computer er sgu ikke for kønne
Avatar billede hnnh Nybegynder
23. december 2001 - 17:01 #22
rkhdk  ved du noget om de nye amigaer
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 17:33 #23
Ved noget.. nope ikke andet end at de PC\'ere ligner AMIGAER!!

PS.. Har fornyelig fundet min Amiga 500 Frem.. også er diskette drevet defekt.. Damn..
Jeg fik så fat i en NY \"Gammel\" amiga.. der virker..
det er laaaaaaaaaaang tid siden jeg sidst har spillet LOTUS III og SuperFrog!!

Men der er mange at mine disketter der *desværre* ikke vil mere.. men jeg har ikke lyst til at formatere dem..

det var dette spm. jeg oprettede.
http://www.eksperten.dk/spm/137262

jeg ville gerne have flere spil og gerne et nyt joystik.. men det koster desværre en masse peneg..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 17:35 #24
BTW: http://www.eksperten.dk/spm/144631

nu er I vel med ikke??
Avatar billede hnnh Nybegynder
25. december 2001 - 09:48 #25
rkhdk du kan jo kikke efter adf filer eller dms filer på nettet der mange af dem men vis du ikke har cd-rom til din amiga ved jeg ikke lige hvordan du for dem fra pc til amiga med mindre du har internet til amigaen :-)
jeg brugte selv dms filer på min a1200 havde dem på cd klikker bare på filen og sætter en tom disk i drevet og så packede den selv disken ud nemmer kan det vis ikke blive

mon ikke betafon sælger amiga soft/hardware
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. december 2001 - 13:08 #26
hnnh => jeg har IKKE CD-Rom til min Amiga 500!!
Plus jeg vil sgu ikke ofre flere tusinde på den..!!

Spil hos www.betafon.dk koster for mellem 49 -300kr!!!!

Og det er jo kun som en spil erstatning for PC\'en jeg bruger den..

vil du ikke sælge din A1200 *LOL*
Avatar billede hnnh Nybegynder
25. december 2001 - 15:18 #27
rkhdk * jeg har solt min a1200 men i sdunder som de her savner jeg den sgu
på min a1200 havde jeg bare et 2.5 til 3.5 hd kabel der stak ud hvor jeg havde monteret hd og cd-rom måske du kan lave det samme på din a500

jeg kæmper lidt med  winuae til pcen men kan ikke få den til at virke ordenligt ...trode jeg skulle spille superfrog men nej

nogle der ved om amiga forever er pengene vær?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. december 2001 - 15:21 #28
amiga forever??
link??
Avatar billede hnnh Nybegynder
25. december 2001 - 15:22 #29
det er en emulator til pc
Avatar billede $crooge Nybegynder
19. januar 2002 - 12:43 #30
Commodore 64
Jeg er ganske ny her:
Er der mon nogen der er istand til at overføre gl. commodore disketter fra en 1541 (datafiler (seq)) over på alm pc?
Avatar billede outsider Nybegynder
19. januar 2002 - 12:48 #31
Du skal have en emulator, den kan du finde på nettet. Og så skal overføre dine diskketer til rom billeder. Du skal have et serielt null modem kabel. Det forbinder du så fra din Commodore og til seriel porten i din pc.
Avatar billede bjd Nybegynder
19. januar 2002 - 15:58 #32
Outsider: Når du skriver Commodore, kunne du så ike lige nævne at det var Commodore 64 du mener...
Jeg synes altid at folk kalder Commodore 64 for \"Commodore\"...Man skulle næsten tro at Commodore ikke havde lavet andet end den ene computer!
Men nu har de jo trods alt lavet både Commodore 64, Commodore 16, Commodore Amiga, samt såkaldte \"pc\'ere\".
Avatar billede $crooge Nybegynder
19. januar 2002 - 17:02 #33
Prøv lige at læse OVERSKRIFTEN! ;-)
Avatar billede $crooge Nybegynder
19. januar 2002 - 17:11 #34
Hej outsider - jeg læste noget du havde skervet 15-11-01 om det \"berygtede\" serielt null modem kabel - ( iøvrigt årsagen til jeg meldte mig ind her!) problemet er et jeg HAR været på commodores hjemmeside og læst hvordan jeg skal forbinde \"sagerne\" til hinanden ( med to transistore) - men da jeg IKKE er svagstrømsteknikker tør jeg ikke selv begive mig ud i det - det er jo derfor jeg prøver her!
Avatar billede outsider Nybegynder
19. januar 2002 - 18:58 #35
Hvad er det for nogle diskketer? Er det spil eller filer?
Avatar billede $crooge Nybegynder
20. januar 2002 - 13:20 #36
Det er 5 1/4 tommer og det er sequence (append)filer i ganske alm. (tekst (chr$)format) - årsagen til min interresse er at jeg har 8 års regnskaber liggende ( 8 disketter) som jeg gerne ville have overført på pc.- nærmest for sjov :-)
Avatar billede outsider Nybegynder
20. januar 2002 - 18:23 #37
Yes! Please wait.
Avatar billede outsider Nybegynder
20. januar 2002 - 19:12 #38
Det kan desværre ikke lade sig gøre med text filer. Sorry!
Avatar billede $crooge Nybegynder
21. januar 2002 - 19:29 #39
Øv! - men tak for hjælpen.
Avatar billede freeloader Nybegynder
21. januar 2002 - 21:28 #40
Hej derude!

Nu er det tid. Jeg skal sælge ud.
Nogle af de ting der sælges, bliver ikke solgt alene, men med nogle af de andre ting jeg har skrevet på siden.
Prøv at maile mig på:

lovers_leap@hotmail.com

Commodore 64 med original kasse.
Commodore 128 med original kasse.
Amiga 500 med original kasse.
Amiga 500 ud exp. ram (skal vi sige billig?!?)
AMIGA HARDDISK: 20mb. - DYR !!!

AMIGA spil, ok. mange
64/128\'er spil
RIGTIG MANGE TUSINDE på bånd!!!
RIGTIG MANGE på disketter!!!

64/128 Cartridges:
-Final Cartridge
-Final Cartridge III
-Hugo
-COMAL 80 (kun til 128)
-SPIL (Den klassiske m fodbold, skak og et skod spil)

-Diskettestation 1541 II m original kasse (Bøvlet)
-Diskettestation 1541 II (bøvlet)
-Diskettestation 1541 II (ok!)

-2 Stk. Båndstationer

-Joysticks (mange)
-Joystick (den fede - HÅNDGRANATEN!!!)

-2 Stk scartkabel mellem dit rigtige TV og amiga
-box til at sætte bag amigaen til at sende signaler til både nye og skodgamle tv!

mvh.
lovers_leap@hotmail.com
Avatar billede rjj100 Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:10 #41
Jeg har et gammel men super godt Tips-modul til C64.
Man putter det i porten bag i 64eren og tænder strømmen og vupti programmet starter.
Nogen der ved om man kan overføre det til PC????
Kildekoden ligge jo på modulet, men om man kan overføre det??????
Jeg har en ide om at det nok ikke kan lade sig gøre.

mvh

Rjj