Avatar billede bat1234 Juniormester
15. april 2008 - 13:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Image program

Hej,

hvad findes der af gode image programmer? Jeg vil gerne lave et image af min win XP. Den behøver ikke at kunne installeres på andre maskiner. De må gerne være gratis eller billige.

vh,
Bat.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. april 2008 - 13:24 #1
Avatar billede gefion Nybegynder
15. april 2008 - 13:54 #2
Bedste program på markedet (bruger jeg selv) er Ghost 2003 - kan endda håndtere NTFS diske
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2008 - 20:57 #3
Husk bare på et Ghost 2003 ikke kan klare SATA diske uden en driver :)
Avatar billede gefion Nybegynder
16. april 2008 - 10:30 #4
hvor kan jeg få en driver til satadiske der virker med ghost
Avatar billede bat1234 Juniormester
28. maj 2008 - 16:45 #5
er der ikke en nyere version end 2003? - som så måske også kan klare SATA-diske.
Avatar billede gefion Nybegynder
08. juni 2010 - 14:17 #6
lukket
Avatar billede gefion Nybegynder
03. april 2011 - 11:11 #7
ok tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2011 - 14:48 #8
Hvad med at få lukket her?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2011 - 14:48 #9
gefion hvorfor laver du 3 svar???
Avatar billede gefion Nybegynder
04. april 2011 - 17:42 #10
lukket
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2011 - 19:49 #11
gefion / bat1234

Det er kun tilladt med een bruger!

Man kan kun lukke spørgsmål med den bruger man er logget på med, og selvfølgelig kun ens egne.
Avatar billede bat1234 Juniormester
04. april 2011 - 21:13 #12
james_t_dk: tak, det var et godt bud!
Avatar billede collin Nybegynder
09. april 2011 - 20:55 #13
@ #11  - Det er en højest besynderlig dialog bat1234/gefion har med sig selv, hvis det i virkeligheden et og samme person. (bat1234 spørger 'hvad findes der af gode image programmer?' og Gefion svarer 'Bedste program på markedet (bruger jeg selv) er Ghost 2003'.) !!?
Jeg bruger Macrium Reflect. Den har altid fungeret upåklageligt og har ingen problemer med SATA. Den er hurtigt selv med højest kompressions niveau, og køres direkte fra Windows og kan lave billede af selve system partition uden behov for DOS lignende tilstand eller genstart. Under genoprettelse kan man vælge at fylde hele den nye partition hvis den er større end den oprindelige. Programmet inkluderer en facilitet til at lave boot cd'er i op til 3 mulige formater, alle som booter til en Windows lignende GUI hvorfra man kan genoprette sine images. Der er en gratis version og en betalingsversion som har et par ekstra funktioner man fint kan leve foruden.
Nu må jeg stoppe for ikke at lyde som reklamebranchen, men hvis PING ikke kan ordne det ville jeg sige at Macrium er til enhver tid til at foretrække overfor Ghost.
Avatar billede bat1234 Juniormester
10. april 2011 - 07:29 #14
collin: Tak, perfekt svar!! Det lyder helt rigtigt det der Macrium - det vil jeg prøve næste gang. Læg et svar til pointene. Vh, Bat.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2011 - 12:31 #15
bat1234 der er post??!!