Avatar billede jchristensen Nybegynder
14. april 2008 - 23:35 Der er 35 kommentarer

Media Player kan ikke afspille CD-er

Hej. Så er den gal igen. Nyt problem: Efter at have scannet med CCleaner og fjernet et Sonic Plugin, kan jeg ikke længere bruge min Media Player 11 til at afspille CD-er. Sonic Pluginet hed noget med Cine..., og begyndte at komme frem under start af afspilning af CD-er. Efter at have fjernet det, kan Media Player godt afspille DVD-er (også med lyd), men ved forsøg på at afspille CD-er får jeg fejlmeldingen "Windows Media Player kan ikke afspille filen. Programmet understøtter muligvis ikke filtypen, eller det codec, som filen blev komprimeret med". Så kan jeg vælge "Luk" eller "Onlinehjælp", men her er (som sædvanligt) ikke nogen hjælp at hente. Mon det er mit .cda-kodec, der er forsvundet? Jeg kan (helt problemløst) afspille CD-er i Creative Mediasource. Hjælp søges... Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 08:28 #1
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 08:46 #2
ja desværre skal man være meget meget vågen med ccleaner og jeg vil umidelbart råde dig til at bruge et andet program der kan det samme og ikke så lidt til. jeg har aldrig oplevet det lave fejl. jeg har set mange herinde råde folk til at bruge det men desværre skal man rode med indstillinger i det for at det ikke laver skade.

advanced windows care personal er gratis på dansk hvis du vælger det til slut under instal.

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

ace mega codecs pack
som foreslået hent et codecs og her får du også et fra mig.det her bruger jeg selv og det åbner ravl og krat som man siger. hent det under 1 mirror

http://www.free-codecs.com/ACE_Mega_CoDecS_Pack_download.htm

m.v.h
Avatar billede jchristensen Nybegynder
15. april 2008 - 09:10 #3
jape44. Har lige prøvet. Hjalp ikke. Håber, at kunne genetablere PV fra før installation... Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 09:25 #4
du kan også prøve at geninstalere Media player
Avatar billede jchristensen Nybegynder
15. april 2008 - 14:11 #5
Hvordan gør man det i Vista?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 14:21 #6
Avatar billede jchristensen Nybegynder
15. april 2008 - 14:39 #7
den er altså ikke til Vista...
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 14:51 #8
næ det har du ret i, men så skulle den være lige her:
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/mediaplayer/default.mspx
Avatar billede jchristensen Nybegynder
15. april 2008 - 15:01 #9
den er altså også kun til XP...
Avatar billede jchristensen Nybegynder
15. april 2008 - 15:02 #10
Man kan slet ikke downloade Media Player 11 til Vista, så vidt jeg har forstået.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. april 2008 - 15:08 #11
Måske en systemgendannelse, fra før problemet opstod, kan hjælpe dig: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/9f6d755a-74bb-4a7d-a625-d762dd8e79e51030.mspx
Avatar billede jchristensen Nybegynder
15. april 2008 - 15:16 #12
Har prøvet, men som tidl. nævnt har jeg brugt CCleaner, hvorfor jeg ikke kan genetablere tilbage til det tidspunkt.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 15:17 #13
hmmm... der står nu ellers Windows Media Player 11 for Windows Vista og der er en download knap som sjovt nok siger Windows XP? meeen jeg er sikker på at det er en fejl, så prøv at downloade den.
Avatar billede jchristensen Nybegynder
15. april 2008 - 15:22 #14
Hvis du trykker på denne knap, kommer du om til en download-side for Media Player 11 for Windows XP.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 15:34 #15
Ha ha, godt gået micro$oft, men igen, det er en fejl, her kan du se at Media player 11 er både til xp og vista http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Video-Players/Microsoft-Windows-Media-Player-11.shtml
Avatar billede jchristensen Nybegynder
15. april 2008 - 15:49 #16
Hej. Der må da være en grund til, at Microsoft ikke selv tilbyder download. Er der nogen, som har prøvet at installere denne, ældre version. Jeg tror, at installationen vil blive afbrudt. Ved ikke rigitigt, om jeg tør prøve...
Avatar billede jchristensen Nybegynder
15. april 2008 - 16:48 #17
Har downloadet den, og kan se, at den hedder "wmp11-windowsxp-x86-enu.exe", altså til XP, så jeg tør ikke installere den. Mvh.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. april 2008 - 17:14 #18
Nu har jeg ikke vista, så jeg ved ikke om det er det samme som i XP.
Men i XP skal det jo gøres fra Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer -> Tilføj/fjern Windows komponenter.

Måske det er noget lignende i Vista?
Hvis det er så prøv at afinstallere og derefter installere igen...
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 17:23 #19
grunden er som nok den simple at de er for dominerende og fik en bøde fra eu.
jeg ved ikke hvad den ender med eller om de har anket den.

hvis de så bare også havde codecs til playeren liggende til download var playeren jo perfekt.
nok om det.
Avatar billede jchristensen Nybegynder
15. april 2008 - 19:31 #20
Vejmand: Media Player kan ikke fjernes fra Tilføj/fjern progarmmer i Vista.
Treatmenice: Jeg kan kun give dig ret.
Bortset fra det; slet ikke nogen, som har været ude for tilsvarned?
Mvh.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2008 - 00:19 #21
Her er beskrevet hvordan du fjerner Media Playeren fra en Vista basseret computer:
http://support.microsoft.com/kb/924073/da
Avatar billede jchristensen Nybegynder
16. april 2008 - 07:43 #22
Det er Vista, jeg har. Din beskrivelse er til XP. Man kan ikke fjerne/afinstallere Media Player i Vista.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2008 - 08:33 #23
Hmmm, det forstår jeg ikke???

Følgende er kopieret fra artiklen:

Oplysningerne i denne artikel gælder:
• Microsoft Windows Media Player 10
• Microsoft Windows Media Player 11 på følgende platforme
    Windows Vista Business
    Windows Vista Enterprise
    Windows Vista Home Basic
    Windows Vista Home Premium
    Windows Vista Ultimate
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2008 - 08:35 #24
hør nu her :-) hvis du følger de links vi har givet dig og kikker under "System requirements, så vil du kunne finde denne tekst:
"Any N or KN edition of Windows Vista that does not include Windows Media Player and related technologies"

Altså Windows Vista! der er ingen grund til at bekymre sig over at der står XP alle steder, Mediaplayer version 11 kan køre på begge
Avatar billede jchristensen Nybegynder
16. april 2008 - 15:57 #25
Jamen hør nu selv her;-) Windows Vista er født med Media Player 11, og denne kan IKKE afinstalleres (i Vista). Det er korrekt, at Media Player er både for Windows XP og Windows Vista (alle versioner). I XP kan den afinstalleres, men det kan den altså ikke i Vista. Når den ikke kan afinstalleres, er der jo heller ikke brug for en download til Vista. Når der på alle Microsofts downloadsider kun kan downloades til XP, skyldes det jo, "at der ikke er behov for en Vista version", hvor skulle den bruges (når den er installeret med Vista, og ikke kan afinstalleres). Typisk logik (men kun for Microsoft).
Jeg efterlyser stadig en person, som selv har prøvet at miste muligheden for afspilning af CD-er og Waw-filer I VISTA.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2008 - 16:07 #26
Jeg ved ikke hvorfor du stædigt holder fast i det ikke kan lade sig gøre, når nu mit link tydeligt beskriver hvordan du fjerner og derefter geninstallerer Windows Media Player på en Vista maskine.

Men det må du jo selv om, hvis du ikke vil prøve de forslag du får, er det jo lidt svært at hjælpe.

Men held og lykke med projektet.
Over and out.  :-)
Avatar billede jchristensen Nybegynder
16. april 2008 - 16:09 #27
vejmand: Har du prøvet selv at følge vejledningen fra dit link? Jeg har ikke Media Player som en valgmulighed under "Slå window-funktioner til eller fra". Er min Vista anderledes end andres?
Avatar billede jchristensen Nybegynder
16. april 2008 - 16:16 #28
vejmand: Det er jo ikke særligt konstrukttivt at blive fornærmet. Jeg HAR jo prøvet at følge dit link og dine vejledninger, men som du kan se i min kommentar kl 16:09:21, har jeg jo ikke denne mulighed. Gider du ikke lige prøve på din egen version, så jeg kan få konstateret, om min Vista er anderledes? Please!
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2008 - 16:19 #29
Nej, jeg har ikke selv Vista.
Kan bare læse at artiklen gælder for:
• Microsoft Windows Media Player 10
• Microsoft Windows Media Player 11 på følgende platforme
    Windows Vista Business
    Windows Vista Enterprise
    Windows Vista Home Basic
    Windows Vista Home Premium
    Windows Vista Ultimate

Måske du ikke er administator, jeg ved det ikke....

Her er en vejledning til at slå super administrator account til, måske det hjælper dig.

http://www.vistaguide.dk/tips/tips/browse/4/article/6/slaa-super-ad.html
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2008 - 16:21 #30
Jeg er ikke det mindste fornærmet, du skrev bare ikke at du havde prøvet, du skrev at det ikke kan lade sig gøre i Vista........
Avatar billede jchristensen Nybegynder
16. april 2008 - 16:24 #31
Blot fordi, jeg har prøvet;-) Gider du ikke lige tjekke din egen Vista, iht. linket. Mvh.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2008 - 16:29 #32
Igen igen, jeg har ikke selv Vista, så det kan jeg desværre ikke.....

Har du prøvet med super administrator account slået til?
Avatar billede jchristensen Nybegynder
16. april 2008 - 16:33 #33
Jeg har også prøvet at være superadministrator, men muligheden for afinstallation fremkom heller ikke her.
Og ja, jeg kan godt læse at det skulle gælde Vista, men jeg tror, at det er endnu en af Microsfts små særheder.

Er der ikke en Vista-bruger, som vil prøve, så jeg kan få konstateret, om min Dell-installerede Vista er anderledes?
Avatar billede jchristensen Nybegynder
16. april 2008 - 17:08 #34
Er der virkelig ikke en eneste Vistabruger der læser dette (dette emne er under Windows Vista), og som har lyst til at tjekke mit spørgsmål?
Mvh.
Avatar billede jchristensen Nybegynder
22. april 2008 - 10:02 #35
Hej. Problemet "løst" ved geninstallation af Vista. Tak for interessen!