Avatar billede jhavn Nybegynder
14. april 2008 - 10:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

flyt fra en tabel til formular

Hej
Jeg har 2 tabeler i min database,
1.tabel
kunde
felt  vfirma

2. tabel
firma
felt firma

jeg har 2 formularer den ene til at se med og den anden til at rette, det er så den til at se i der er problemet, det skulle gerne være således at når jeg ser en bestemt kunde så kommer firma
navn, adresse, postnummer o.s.v også ind i formularen, jeg har lavet en relation i mellem vfirma og firma feltet men det giver ikke noget, er der nogen der har en rigtig god ide
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 10:48 #1
Du kan ligge firma i en underformular!~)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 10:52 #2
Dvs. du laver en formular med firma hvor felt firma indgår du behøver dog ikke at vise feltet i din formular, den skal bare være i postkilden, som du bygger formularen på. Så indsætter du en underformular i din kundeformular, vælger din nye firmaformular og så følger du guiden og binder formularerne sammen med felt vfirma og felt firma. Så skulle du være kørende!~)
Avatar billede mugs Novice
14. april 2008 - 11:02 #3
Du har vel lavet en forespørgsel der forbinder tabellerne. Men hvorfor benytte 2 tabeller, de må jo indeholde samme data, og det giver redundans (gentagne data) som ikke er heldigt. Hvordan ligger dine primære nøgler i tabellen?
Avatar billede jhavn Nybegynder
14. april 2008 - 16:10 #4
grunden til at jeg har 2 tabeller er at jeg kan komme ud for at jeg skal bruge det samme firma flere gange, så for ikke at skulle skrive det samme en masse gange så er det nemmere at køre det i 2 tabeller
Avatar billede mugs Novice
14. april 2008 - 16:29 #5
Hmm - Det er jeg umiddelbart ikke enig i, men det behøver jeg jo  heller ikke at være. Men hvordan med dine nøgler og hvilke relationer har du?
Avatar billede jhavn Nybegynder
14. april 2008 - 21:01 #6
jeg fandt ud af det via spq.s svar