Avatar billede bamville Nybegynder
13. april 2008 - 15:55 Der er 3 kommentarer

HJÆLP, Gamer PC kan ikke køre Windows Vista 64bit Ultimate

Hej! jeg installerede Vista 64 bit på min pc igår! men hvergang den er færdig med installationen og den rebooter, kommer der bare blå skærm!, så genstarter den, og gør det samme igen! jeg forstår det ikke, da jeg lige har installeret den på min anden PC! og det virkede fint! den pc der gerne ville køre det er:

AMD64 X2 5000+ Black Edition
Asrock bundkort
4gb ddr2 ram
XFX Geforce 9600GT xxx edition
320gb Sata2 hdd

Og den anden der ikke vil burde gerne kunne gøre det, da den har meget bedre specs. som er

Core2Duo E6750
Asus Striker Extreme bundkort
4gb ddr2 ram
BFG 8800GT OC2
160 sata hd (skal udskiftes med 500 sataII) ^^

Altså som jeg tænker der det noget med Core2Duo´en der ikke kan køre Windows i 64bit, fordi jeg prøvede iøvrigt også at installere Linux Ubuntu 64bit på den, da den bare gav sort skærm, Windows XP 32bit og vista 32bit er der nemlig ingen problemer med ?.... hmm underligt, Skal man "tænde" for en eller anden option for at giv core2duo´en lov til at køre i 64bit ?, eller kan den bare ikke?, har ellers læst alle vejne at den sagtens kan køre 64bit OS, eller er jeg helt forkert på den, og kan det måske være noget helt andet en CPU´en ?, Please hjælp mig! er desperat efter at kunne køre Windows Vista 64bit på min Core2duo PC, Tusind tak på forhånd ^^

Christian
Avatar billede bamville Nybegynder
13. april 2008 - 21:35 #1
bump... er der virkelig ikke nogen der har forstand på dette ?
Avatar billede bamville Nybegynder
15. april 2008 - 21:18 #2
omg....
Avatar billede haverslev Novice
16. april 2008 - 20:51 #3