Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2008 - 15:31 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problemer med IE7

Hej

Jeg kan ikke komme på nettet via IE7. Den skriver "Internet Explorer kan ikke vise websiden."

Men det mystiske er at der er forbindelse igennem til internettet: Jeg kan checke e-mails via Outlook Express, jeg er på messenger, jeg kan pinge diverse websider via kommando promten, jeg kan gå på nettet via Firefox.

Derudover kan jeg komme på googles webside hvis jeg indtaster googles IP adresse i adresse feltet i IE7.

Jeg har prøve at afinstallere IE og installere den igen via kontrol panelet, men det hjælper ikke noget.

IE7 har virket fint lige indtil for et par timer siden, hvorefter det ikke virkede. Jeg installerede nogle Win sikkerhedsopdateringer for et par timer siden sammen med et program fra Intel, som jeg har fjernet igen, men det hjælper heller ikke noget.

Det mærkelige er at en gang imellem vil IE7 godt vise en eller to under-sider fra nyhederne.tv2.dk (sider jeg ikke har været inde på før, så de kan ikke ligge i cachen), men hvis jeg så går videre til andre sider vil den ikke finde siderne.

Nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre? (Udover at formatere hvilket jeg gjorde for en måneds tid siden)

Tak
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2008 - 15:34 #1
Hent denne fil og pak den ud til Skrivebordet. Dobbeltklik på IEReg.bat - når den er færdig, genstart PC.
http://www.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2008 - 15:45 #2
Jeg har lige prøvet, det hjælper desværre ikke noget...
Avatar billede jacla Nybegynder
13. april 2008 - 16:22 #3
er det xp du har
13. april 2008 - 16:49 #4
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP
Avatar billede jacla Nybegynder
13. april 2008 - 16:56 #5
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2008 - 17:35 #6
jacla: Ja, det er XP Pro. Jeg har ikke fundet noget på dit link som ser ud til at hjælpe

karise_larry. Jeg har nu kørt det fra første link og det hjalp ikke noget. Var det meningen at jeg skulle prøve andet link også? Eller var andet link kun hvis selve linket ikke virkede med det første?
13. april 2008 - 17:39 #7
(Kun hvis det første ikke ville makke ret *S*)
13. april 2008 - 17:40 #8
Kør Dial-a-fix programmet, klik på "Tools" knappen (billede af en hammer), marker følgende punkt, og klik på "GO"

Repair/reintstall IE

Fortæl bagefter om det har hjulpet.
Avatar billede jacla Nybegynder
13. april 2008 - 17:52 #9
ved ikke om en sfc /scannow vil hjælpe men skade vil det ikke
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2008 - 18:07 #10
karise_larry: Den kom med følgende fejl: "Fejl i iesetup.dll. Mangler: IEAccessSysInst"
Nu er IE6 installeret og det virker stadig ikke...

jacla: Ja, det kunne være det var en ide. Det tror jeg jeg sætter den til.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2008 - 18:33 #11
jacla: Det hjalp desværre heller ikke noget..
Avatar billede jacla Nybegynder
13. april 2008 - 19:28 #12
køre du med for høj sikkerhed eller har du popup killer eller ligende?
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2008 - 19:38 #13
Nej. Og jeg har heller ikke ændret noget i nogle indstilliger siden i formiddags hvor det virkede fint..
13. april 2008 - 19:57 #14
... ka' det være et problem hos din ISP ?
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2008 - 20:04 #15
Det kan jeg ikke forstille mig. Har en anden comp. der kører på vores netværk over samme internet forbindelse og den kører fint på nettet. Derudover virker Firefox jo fint. Jeg har også talt med Yousee og de mente det enten var en virus/spyware eller en fejl i min IE.
Avatar billede katter Nybegynder
19. juni 2008 - 21:09 #16
Hej mhoffmann og eksperter,

Jeg har NØJAGTIG samme problem - det er også opstået efter jeg har foretaget Windows opdateringer. Fandt I en løsning eller?
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
19. juni 2008 - 21:56 #17
Hej katter. Nej, det blev aldrig løst. Eneste løsning var desværre en formatering...
Skriv endelig hvis du finder en løsning.
Avatar billede katter Nybegynder
19. juni 2008 - 22:17 #18
Ja, det skal jeg nok... Det ser dog sort ud. Og jeg ORKER ikke endnu en formatering :-)
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
15. april 2009 - 17:09 #19
Jeg lukker