Avatar billede madox_madox Nybegynder
13. april 2008 - 12:44 Der er 6 kommentarer

Hvorfor fylder denne tabel ikke 100% i højden

Jeg har en tabel med tre rækker og en celle i hver række. Det jeg ønsker at opnå er at den midterste celle skal centrere sig vertikalt.
Jeg har forsøgt med nedestående, men kan ikke få min tabel til at "fylde" 100% i højden.
Hvad gør jeg galt?

<body>
<table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#FFFFFF">
  <tr>
    <td width="470" height="50%" valign="top" bgcolor="#FF00FF"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="170" valign="top" bgcolor="#AAFFFF"><p>Denne cell skal være centreret vertikalt</p>

  </tr>
  <tr>
    <td height="50%" valign="top" bgcolor="#FFDFFF"></td>
  </tr>
</table>
</body>
Avatar billede keysersoze Guru
13. april 2008 - 13:18 #1
indsæt følgende style;

html, body {
    height: 100%;
    margin: 0;
    padding: 0;
}
Avatar billede olebole Juniormester
14. april 2008 - 23:44 #2
<ole>

Hvis den øverste og nederste celle skal være 50% høj ... hvad er der mon så tilbage til den midterste?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede madox_madox Nybegynder
15. april 2008 - 22:06 #3
ja der er sådan set ingen ting :-) Hvordan kan manegentlig centrere fx en side vertikalt? Jeg har opbygget min hjemmeside i tabeller og har en stor tabel. Den havde jeg så forestillet mig skulle være inde i den celle der skulle blive centreret vertikalt på siden, men jeg kan ikke få det til at virke
Avatar billede roenving Novice
16. april 2008 - 01:03 #4
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2008 - 10:22 #5
eller denne da man så undgår problemer med at visse dele af siden er skjult hvis siden er for stor; http://web-dev.dk/post/2007/12/Absolut-centrering-af-hjemmeside-med-layers.aspx
Avatar billede keysersoze Guru
15. maj 2008 - 13:01 #6
lukketid?