Avatar billede gippermand Nybegynder
12. april 2008 - 21:15 Der er 10 kommentarer

Opretning af database

Hejsa allesammen

Jeg har en hjemmeside hvor jeg kun har adgang til php og mySQL.
Det jeg ønsker er om man kan lave en database som skal passe til den Html dokument som jeg har siddet og designet.

Det er et tilmeldingside, hvor folk kan tilmelde sig forskellige ting, og det som mangler er at få de ting som de sætter x ved eller skriver navn m.m ved skal blive gemt, og kunne sendes til mig så jeg kan se hvad de foskellige har tilmedt sig til, og hvem personerne er m.m.

Som det er nu kan man ikke gemme side, og jo det kan man godt, men intet af det man skriver på siden bliver registreret, så derfor skal der vel en form for database til.
Har ubegrænset database muligheder, så det er ikke et problem.
Mvh Per
Avatar billede leif Seniormester
12. april 2008 - 21:30 #1
Vil du have det ned i en Database + du får en mail eller blot at du får en mail ?
Avatar billede gippermand Nybegynder
12. april 2008 - 21:39 #2
Hejsa Leif

Jeg har lige et extra spørgsmål også, hvordan giver man de point over til den som kommer med en løsning,

Dernæst, så er det nok at jeg bare får en mail, med de oplysninger som vedkommende har skrevet i det html dokument som bare en en side hvor tilmeldingen er på, men jeg skulle jo gerne se hvor de har markeret og hvad som der er skrevet, så gør det ikke noget at der er en database til, det var bare noget som jeg troede at man skulle have.
Mvh Per
Avatar billede leif Seniormester
12. april 2008 - 22:10 #3
Se http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

En database skal man kun have hvis man ønsker at kunne lave fx. en webside hvor man kan se det hele på, men ønsker du blot at få en mail så kan det klares med ren PHP
Avatar billede gippermand Nybegynder
12. april 2008 - 22:32 #4
Det er jo på en webside at den formular eller tilmelding ligger.

Ja jeg er ikke så rask i det her så derfor skal jeg måske have det ind med skeer.
Det er jo sådan at man fra index.htm kan trykke på tilmelding.htm og kommer så over på den side. derfra står der så en masse ting på siden, hvor man har mulighed for at tilføje sine notater, så kommer pointen......

Når folk så har tilført sine ting i rubrikkerne alså dem som de vil skrive i, skal de gemme det, ved at kunne sende en mail til mig med de oplysning på som de har noteret hvorefter at de kan slukke siden ned, og være tilbage på forsiden, idet jeg har lavet tilmelding som et seperat billed for sig selv, så man bare kan lukke billedet ned, og vender så outomatisk til hovedsiden, da den ligger nedenunder.

Hvis det kan laves i PHP, hvor kan man så finde ud af hvordan det skal opstilles, og er det et sted som du kan henvise til, så jeg kan få det at se hvordan man opstiller sådan noget, eller er det for de lidt mere øvede....lol

Mvh Per
PS: tak fordi du er tolerent overfor en ældre knarke.....
Avatar billede gippermand Nybegynder
12. april 2008 - 22:42 #5
Til Leif, der står "Det gør du ved at markere brugernavnet i boksen til venstre, og klikke på enten Accepter eller Afvis.

Disse står lige over det felt hvori du skriver dine indlæg."

Men dette står der alså ikke her på min skærm, hvad gør jeg så???????????
Avatar billede gippermand Nybegynder
12. april 2008 - 22:43 #6
Jo det kom nu...lol
Avatar billede leif Seniormester
12. april 2008 - 23:20 #7
Ja, du kan først tildele en person når en person har smidt et Svar. Det er normalt at man selv kun bruger Kommentar med mindre man har i sinde at tildele sig selv point.

http://www.phpartikler.dk/artikler/mail.php
Avatar billede gippermand Nybegynder
12. april 2008 - 23:47 #8
Se nu har du jo kommet med et svar som jeg kan arbejde videre med, så jeg syntes at du skal have de point, men i feltet står der mit navn og det skal der vel ikke.
Jeg har spurgt om jeg må have dig på msn, hvor mit er gipper@os.dk

Jeg vil gerne takke dig for din tålmodighed og for at ville hjælpe mig med mine bestræbelser, og jeg tror at jeg kan uddybe mit område ved at følge den fil du gav mig, men det ser ud som om at den tilmelding så skal være i php og ikke i html.

Per sørensen
Avatar billede leif Seniormester
13. april 2008 - 00:07 #9
PHP generer blot noget HTML

(Hvis du har forsøgt at tilføje mig på MSN har du ikke brugt den rigtige adresse)
Avatar billede gippermand Nybegynder
13. april 2008 - 00:19 #10
Neh jeg glemte 81 lol