Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. april 2008 - 11:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med udgående post

Hej alle

Ud af ingenting har jeg fået problemer med at sende post. Jeg modtager stadig uden problemer.

Jeg har i min Outlook 2003 tilknyttet 3 mailkonti.

min gmail konto
min kones tdc-mail
samt min egen hostet ved en kammerat

på den sidste brugte jeg smtp.mail.dk som udgående server da jeg ikke kunne se nogen grund til at mine udgående mails skulle gå forbi hans server og derefter via cybercity. Jeg rettede SMTP serveren til hans, og vupti, så virkede den.... fint nok

Min gmail konto benytter smtp.gmail.com så jeg kan desværre ikke konkludere at der er TDCs smtp server der er problemer?

Jeg er helt blank?
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. april 2008 - 11:50 #1
Det skal siges at jeg kan modtage mails på alle tre konti - har lige testet igen
Avatar billede ejldk Nybegynder
12. april 2008 - 12:14 #2
Har du prøvet at ringe til TDC og høre?
Det kan være at deeres server er nede?
Avatar billede klinemann Nybegynder
12. april 2008 - 14:25 #3
tdc har haft problemer med deres SMTP server, ring til kundeservice og få en ny adresse til SMTP da jeg ikke kan huske den.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
12. april 2008 - 15:31 #4
der er ingen grund til at ringe til tdc, det er slet ikke der fejlen er.
det er lang tid siden at tdc skiftede server. den rigtige adr er asmtp.mail.dk og ikke smtp.amail.dk

noget helt andet er at mange udbydere spærer for port 25 (smtp)
du kan jo prøve at ændre udgående post til port 587 og se om ikke det virker
Avatar billede jkjaers Nybegynder
13. april 2008 - 13:53 #5
Er lige kommet hjem og TDC mailen virker igen??? kører med smtp.mail.dk (asmtp.mail.dk virker ikke hos mig)

Min gmail virkede dog stadig ikke, men efter denne fik ændret udgånde port til 587 kørte den også igen.

Points?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
17. april 2008 - 00:49 #6
nope, ingen points til mig, ellers tak

kan ikke forstå at asmtp.mail.dk ikke skulle virke. det burde netop være smtp.mail.dk der ikke virkede
men grunden til at du ikke kan få asmtp til at virke er måske at du har glemt at sætte hak i {serveren til udgående post kræver godkendelse}
Avatar billede jkjaers Nybegynder
17. april 2008 - 14:34 #7
Jeg takker under alle omstændigheder for hintet med port 587

Tråden lukkes