Avatar billede kierkegaard Nybegynder
11. april 2008 - 19:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke oprette forbindelse til trådløst netværk - Zyair G-2000

Hej,
Jeg håber én kan hjælpe mig. Er lidt desperat. Jeg er lige flyttet og har i den forbindelse overtaget en ADSL forbindelse fra tidligere lejer (Cybercity).

Forbindelsen funger fint med kabel isat, men min stationære vil ikke finde trådløst netværk (og den bærbare vil heller ikke selvom knappen er sat til). Har købt et trådløst netkort til min stationære: D-Link, DWL-G122 (usb). Det blev fint installeret.

Jeg har fået et navn på det oprettede trådløse netværk (som computeren sagtens kan finde) og en kode dertil fra tidligere lejer.

Meddelelser den kommer med: kan ikke oprette forbindelse til trådløs netværksforbindelse, når jeg så siger reparer, siger den: kan ikke udføre reparation fordi den ikke kan forny ip adresse. Efter at have læst spørgsmål herinde lavede jeg: Ipconfig/release og ipconfig/renew. Svaret på det var: kan ikke oprettes forbindelse til DHCP serveren. Anmodning fik timeout.

Jeg har ikke opsat/konfigureret router (som jeg synes det ser ud til jeg skal i de andre spørgsmål her). Jeg aner ikke, hvordan man gør det og har ingen information fået fra tidligere lejer.

Der er både en router fra cybercity og så har han selv købt én som er trådløs. Den trådløse router hedder Zyair G-2000 og den anden Zyxel 660R-61. Cybercity support kan ikke hjælpe, da trådløs router ikke er købt ved dem.

Jeg aner ikke, om det her giver mening, men har ikke meget forstand på det her, men forsøger at forklare så godt som muligt.

Håber én kan hjælpe - er nemlig fuldstændigt lost! :-)
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
12. april 2008 - 00:08 #1
Fik det skiseme selv til at virke efter at have rodet rundet i mange timer. Så jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
12. april 2008 - 00:12 #2
g