Avatar billede mofl99ab Nybegynder
11. april 2008 - 11:12 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

CMS og CSS

Hej

Jeg skal have oprettet et website, og jeg har fundet en CSS file som jeg gerne vil bruge. Men hvilket CMS skal jeg vælge for at gøre det så nemt som muligt for mig selv.
CSS filen er med billeder og en index side, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal finde et CMS hvor jeg "bare" kan lægge filerne ind.
Wordpress og Joomla/Mambo kræver specielle designs, som jeg har forstået det, så mit spørgsmål er:
Findes der et open source CMS hvor man kan uploade CSS filen som jeg har hentet og så kører det bare ?? :)

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2008 - 11:31 #1
Jeg tror ikke direkte der er en CMS løsning hvor man bare kan uplosde sit CSS design og så virker det, typisk skal man jo i sin kode angive hvor menuen skal hentes ud og hvor indholdet skal hentes ud osv.
Jeg vil umiddelbart mene at et Open Source som Drupal er udemærket til dette, det kører på DIV & CSS designs.

Du kan se mere på www.drupal.org
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
11. april 2008 - 21:28 #2
som spacemaninc siger findes der ikke CMS'er hvor du bare kan uploade din CSS det kræver altid en smule kode at få det passet sammen emd CMS'et. Joomla kræver ikke nogetr specielt i forhold til det, jeg har endnu ikke mødt et photoshop (eller html/css) design jeg ikke kunne sætte på en joomla side.

Kasper Gadensgaard
Avatar billede mofl99ab Nybegynder
11. april 2008 - 23:43 #3
tak for jeres svar, jeg prøver mig lidt frem.. :)