Avatar billede dtm Nybegynder
10. april 2008 - 21:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at rette i en database

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg har en access database med en masse tal i... Nu har jeg så flyttet webhotel til et andet sted som skulle understøtte access databaser. Det virker også fint, men nu kan jeg bare ikker rette i min database, når jeg bruger mine administrationssider....

Hvis jeg vil rette i et felt, og jeg f.eks. skriver 5,25, og trykker opdatér, så laver den bare automatisk om til 525.... Hvorfor gør den det??.. Jeg har intet ændret, og da min hjemmeside lå hos den gamle udbyder, var der ingen problemer... Ved ikke lige hvad jeg skal gøre...
Avatar billede klinemann Nybegynder
10. april 2008 - 22:22 #1
komma angives med punktum, så prøv og skriv 5.25 og ikke 5,25.
Avatar billede dtm Nybegynder
10. april 2008 - 22:37 #2
ok, ja jeg prøvede så lige at skrive 5.25, og den lavede det så om til 5,25... det synes jeg godt nok er mærkeligt, nu når det ikke var nødvendigt hos den gamle udbyder...
Avatar billede klinemann Nybegynder
11. april 2008 - 07:56 #3
det er nok noget db opsætning på serveren.
Avatar billede passiflora Juniormester
11. april 2008 - 08:57 #4
Måske indsætte ... Session.LCID = 1030 ... i dine filer ...
Avatar billede olhansen Nybegynder
14. april 2008 - 21:58 #5
Du er simpelthen kommet over på en dansk server. Den arbejder med komma isf punktum.
Når du udskriver en værdi blir den udskrevet på dansk.
Jeg bruger altid:
replace(tal,",",".")
for at sikre at kommaer ændres til punktum før der skrives til databasen og når tal udskrives til brugeren.

Mvh
Avatar billede solle Nybegynder
18. april 2008 - 09:22 #6
Måden jeg gør er at jeg arbejder med heltal...

f.eks. hvis dine tal er i kroner, og du har ører med, så behandler jeg alle tal i ører, og hvor de skal vises smider man bare en "/100" ind.... så fikser den selv det komma/punktom den vil have, og som serveren forstår.