Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
10. april 2008 - 21:19 Der er 4 kommentarer

Hive tekst ud fra en 3. parts html side på nettet

Hej,
Jeg skal lave en lille side der kan trække noget tekst ud fra en 3. parts hjemmeside fra nettet, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal gribe det an.. Jeg har ikke mulighed for ASP eller php, kun html og js

hvis vi siger.. foreksempel denne html kode, her vil jeg gerne trække ud i f.eks title feltet og h1 feltet hvor der står tekst3
<html>
<head><title>tekst</title></head>
<body>
<h1>tekst 2</h1><h1>tekst 3</h1><h1>tekst 4</h1>
</body>
</html>

nogen der kan hjælpe eller kaste mig i den rigtige retning
Avatar billede olebole Juniormester
10. april 2008 - 21:36 #1
<ole>

Du skriver da bare og spørger, om du ikke kan få dem til at lave et feed til dig. Hvis de er interesseret i, du viderebringer de pågældende info, vil de sikkert også lave et feed. Du må jo alligevel under ingen omstændigheder bruge de indhentede data - med mindre du har eksplicit tilladelse fra kilden  ;o)

Derudover har du ingen muligheder for at screen-scape data med HTML/JavaScript. Det eneste, du kan håndtere med de sprog, er et feed.

/mvh
</bole>
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
10. april 2008 - 21:40 #2
problemet er at jeg kender ham der har lavet siden, men han gider ikke bruge mere tid på det, så jeg har fået lov til dette..

Men det er vel lige meget om det er fra et feed eller en html side, det er jo beggedele plaintext på en server,,
så det er vel det samme at hente det fra et rss som fra en html?
Avatar billede roenving Novice
11. april 2008 - 17:05 #3
Når det kommer fra et andet domæne har du et no-go ...
Avatar billede montago Praktikant
16. april 2008 - 19:46 #4
problemet kan ikke løses med Javascript alene...