Avatar billede idaholst Nybegynder
10. april 2008 - 17:34 Der er 4 kommentarer

Netværksdrev på trådløst.

På et trådløst netværk er en del bærbare koblet op med et netværksdrev på en filserver. Når der skal gemmes på netværksdrevet i f.eks. word, opleves det ofte at der ikke er forbindelse til det pågældende drev og der derfor ikke gemmes...
Jeg forestiller mig, at det er ete eller andet i den trådløse router  der giver problemet for der er ikke noget galt når forbindelsen går via kabel. Hvordan løses problemet samtidigt med at den trådløse forbindelse opretholdes???
10. april 2008 - 17:54 #1
... hvis du (først) kigger efter drevet vha stifinder; er der så også "ikke forbindelse" der ?

Der er som standard en form for TimeOut på et mappet netværksdrev så systemet ikke skal holde den i live hele tiden; mener det er noget med 10-20 minutter. Men straks der forespørges på det mappede drev skabes forbindelse igen. Der _kan_ dog gå et par sekunder...
Avatar billede idaholst Nybegynder
11. april 2008 - 16:32 #3
Ved du noget om hvordan man ændrer på denne time out???
Det underlige er dog, at deer ikke rigtigt bliver skabt forbindelse når der forespørges, først efter 2-flere forsøg genoprettes forbindelsen.
12. april 2008 - 16:13 #4
... der er formegentlig en eller anden KEY i RegBasen som ka' ændre dette - har dog ikke liiiiige kunne finde den...