Avatar billede just Nybegynder
19. juni 2001 - 01:52 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Horizontal scrollbar i Netscape

Hvordan får jeg lavet, så jeg altid har en horizontal scrollbar på http://www.dat-foreningen.dk?
I min IE 5.5 er den der altid, så designet er ens på alle siderne uanset deres længde. Det er nemlig rimelig smart, når man centrere siderne...

/Just
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2001 - 01:54 #1
Du definerer bare en fast højde og bredde på en Table, og smider så resten af dine koder ind i den første tabel.

Så nemt er det.

Husk lige at centerere den første tabel.
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2001 - 01:55 #2
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=9

Hvis det gør det nemmere at forstå.
Avatar billede just Nybegynder
19. juni 2001 - 01:59 #3
Jeg forstår på ingen måde hvor du vil hen med dit svar - vil du venligst uddybe, eller er der noget jeg skal forklare bedre?
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2001 - 02:03 #4
Jeg tror du skal forklare det lidt nærmere, ud fra din nuværende beskrivelse så burde ovenstående være løsningen på problemet.
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2001 - 02:06 #5
Du vil gerne have en horisontal scrollbar - det er ikke noget problem.
I IE5.5 er den der hele tiden - ja men hvad har det med sidens udseende at gøre?
Og selve det med at være i centrum har ikke noget med scrollbaren at gøre.

Kan du evt. uddybe det lidt...
Avatar billede just Nybegynder
19. juni 2001 - 02:09 #6
Vi har i IE 5.5 en scrollbar i højre side af skærmen, som findes uanset om siden er længere eller kortere end skærm-opløsningen. (du kan dog ikke scroll i den, hvis siden er kortere)
Jeg har så opdaget at denne scrollbar forsvinder i Mozilla 0.9.1, når siden er kortere end skærm-opløsningen - hvilket på sin hvis er meget smart. Dog ikke i mit tilfælde, da jeg har centeret indholdet på siden.
Avatar billede just Nybegynder
19. juni 2001 - 02:12 #7
Det er meget simpelt - når du centere en side, vil indholdet altid befinde sig midt i mellem de 2 sider af browseren. Hvis den ene side så flytter sig på nogle af siderne, vil indholdet automatisk hoppe lidt verticalt på siden.
Jeg tror du vil få meget ud af at se det i praktisk!
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2001 - 02:13 #8
Nårh okayer - jamen hvis du så sætter højden til f.eks 110% - så burde du kunne fremprovokere den scrollbar.

Og nu er jeg med igen.

Alternativt kan du lave et frameset og konsekvent bruge Yes i angivelsen af Scrollbars.
Den øverste frame, skal ikke være mere end 1 pixel høj.
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2001 - 02:15 #9
Just->Jeg er med på hvad du mener...
Avatar billede just Nybegynder
19. juni 2001 - 02:20 #10
Jeg prøver det med højden til 110%, men så skal jeg vist lige have leget lidt med noget CSS, for det virker ikke lige umiddelbart i Mozilla.

Jeg er rimelig stor modstander af frames, så det vil aldrig kunne komme på tale :]
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2001 - 02:26 #11
Prøv det - det burde virke.

Og tjaa 1 frame kan man vel altid bruge :-)
Hvis nu det er løsningen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2001 - 07:49 #12
Øh, mener du en vertical scrollbar? Jeg er forvirret...
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2001 - 09:00 #13
ErikJ->Tror der menes vertikalt, altså den i højre side.
Eller den scroller der styrer placeringen i højden af siden.
Men problemet er vel i og for sig det samme uanset \"retningen\"
Avatar billede just Nybegynder
20. juni 2001 - 00:37 #14
Jeps, vi snakker om en vertikal scrollbar - undskyld forvirringen!

Jeg vil nu meget gerne vide hvordan jeg laver en højde på 110%, som vel at mærke virker i Netscape/Mozilla!
Avatar billede just Nybegynder
20. september 2001 - 00:06 #15
Jeg tager lige selv lidt af pointne, da jeg ikke fik svar på mit sidste spørgsmål.
Avatar billede prodic Mester
20. september 2001 - 00:10 #16
Jeg takker for pointene.