Avatar billede ceacer Praktikant
09. april 2008 - 15:13 Der er 2 kommentarer

Thinkpad T61 harddisk plads

Jeg har netop købt en Thinkpad T61 og har brug for lidt hjælp. Harddisken skulle være på 120 gb men er kun på 105, men det skyldes måske en partition med noget recovery halløj. Jeg har nu installeret antivirus og hentet lidt opdateringer samt lavet et recovery punkt og straks er der kun 70 gb tilbage. Da jeg fik den var der 90 gb tilbage, så det har brugt i alt yderligere 20 gb.

Skal jeg slette denne backup igen?

Kan jeg altid gendanne originalopsætningen med ThinkVantage?

Hvilke standardprogrammer mm kan jeg slette uden det har nogen indflydelse? Jeg synes der er vildt mange ekstra programmer med!
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. april 2008 - 17:07 #1
der plejer ikke at være ret mange ekstra programmer med, det plejer at være begrænset til en prøve version af norton antivirus (kan slettes), sonic brænderprogram fuld version(kan slettes), måske prøve version af office (kan slettes).

kan ikke lige komme i tanker om at have set andre programmer på ibm, med mindre du mener ting som thinkvantage acces connections SLET DEM IKKE, du blive glad for dem.

det lyder lidt vildt at den skulle have brugt 20 GB på en backup, hvordan lavede du den backup?
Avatar billede ceacer Praktikant
10. april 2008 - 01:51 #2
Jeg har slettet backup'en igen. Det blev lavet via Thinkvantage knappen og fyldte vel ca. 8gb. Har bare svært ved at se hvad der ellers skulle fylde så meget, men det er jo nok bare de nødvendige opdateringer osv.