Avatar billede autonantus Nybegynder
08. april 2008 - 17:16 Der er 6 kommentarer

internet på en gammel computer med win98 og modem?

Jeg skal have internet på min gamle computer med win98. Der er ikke noget netkort i men dog et modemkort. Kan jeg udenvidere sætte en netværkskabel deri eller skal jeg have mig en netkort først? og kan man overhovedet instalere dette i win98 1. edition ?? man kan ikke med et trådløst i hvert fald?? håber på hurtigt svar! og mange tak!!
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2008 - 17:23 #1
Du kan sagtens bruge et netkort til bredbaand med en Win98.

Men pas paa - der er masser af malware derude som elsker en gammel Win9x !
Avatar billede jtt Nybegynder
08. april 2008 - 17:24 #2
Du er nødt til at have et netkort for at kunne anvende et netværkskabel. Det er digitale signaler.

Et netkabel i et modemkort vil ikke virke. Der skal du bruge et telefonkabel med et RJ11 clips på, og slutte til telefonnettet. Dette er analoge signaler.
Avatar billede autonantus Nybegynder
08. april 2008 - 17:27 #3
tak for svar. hvorfor kan man så ikke også instalere et trådløst netkort??
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
08. april 2008 - 17:32 #4
det kan du da også sagtens, bare derer drivere til win98 med kortet
Avatar billede autonantus Nybegynder
08. april 2008 - 17:37 #5
Der er driver med den jeg har prøvet, men kun til win98 2. edition. kan jeg hente den opdatering et sted.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2008 - 01:19 #6
Der er netkort med Win98 drivere til. Men der er ikke Win98 drivere til alle netkort.

Hvis du fortæller os hvilket netkort det er så kan vi checke om vi kan finder noget.