Avatar billede walden Nybegynder
08. april 2008 - 14:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

log over brugere på webserver

Jeg ved ikke meget om det her og det vil nok fremgå at mit spørgsmål.

Hvis man har en hjemmeside, som er hosted på et webhotel hvortil man har adgang via ftp, er det så muligt at logge om andre ip-adresser end ens egen har logget sig på webhotellet?

Hvis ja ... hvordan får man så skabt den log-fil?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2008 - 14:25 #1
Ikke hvis det eneste du har er FTP adgang til dit websted, men derer følgende muligheder

Hvis dit web hotel har en web statistik vil det ofte fremgå af denne
Du kan bruge flere af de færdige gratis web statistik løsninger som f.eks. Google Analytics
Du kan kode dit eget lille statestik system i f.ejs. ASP eller PHP alt efter hvad dit hotel understøtter der giver dig de oplysninger du søger
Avatar billede walden Nybegynder
08. april 2008 - 14:34 #2
Tak for svaret ...

Inden du får dine points, så har jeg lige at par afklarende spørgsmål. Når du taler om webstatistikker og Goggle analytics, er der så ikke udelukkende tale om en statistik, der fortæller noget om hvilke sider og filer, der er blevet tilgået via en browser.

Det som jeg er interesseret i er en log over, hvilke ip-adresser der har logget sig direkte på webserveren. Det mener jeg ikke Google Analytics giver noget bud på?
Avatar billede walden Nybegynder
08. april 2008 - 15:02 #3
Eller skal jeg forstå det sådan, at det jeg beder om ikke kan lade sig gøre?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2008 - 21:39 #4
Der er lidt forskel på hvad det enkelte statistik program viser jeg har ikke lige kunne finde IP på google analytics, men den statistik min udbyder giver har ipadresser med.

Hvis du selv koder eller får kodet en løsning i asp eller php er det en smal sag at fange IP adresser. jeg ville faktisk tro at du ville kunne få lavet koden her på eksperten hvis du kan fortælle om det skal være php eller asp for ikke ret mange point