Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
07. april 2008 - 15:55 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

Lukning af computeren

Hej eksperter

Jeg har haft et problem med min computer i et stykke tid og det er ikke forsvundet efter at min computer er blevet re-installeret.
Det drejer sig om at min computer ikke kan lukke ned.
Når jeg prøver skriver den Windows lukkes (som alle andre Windows computere) også er det ligesom at skærmen slukker men kun nogle af delene i computerne også lukker ned.
Er det noget i kan hjælpe mig med? for det er ret irriterende og har også en fornemmelse af at det ikke er så godt for den hvis man tager strømmen ud på den hver gang man bruger den

MVH. Nikolaj
Avatar billede enriko Nybegynder
07. april 2008 - 21:30 #1
hvordan ved du at nogen af delene ikke slukker? lidt detaljer tak
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
08. april 2008 - 14:56 #2
Hmm.. jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det..
Jeg kan høre at Ventilationen inden i Computeren i midten for eksempel stadig køre..
Også kan jeg stadig slukke computeren på knappen på computeren selvom at det var meningen at den skulle være slukket, meget underligt.
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det bedre, jeg er måske ikke den helt store computer ''nørd'' (i mangel på bedre udtryk).
Avatar billede enriko Nybegynder
08. april 2008 - 23:26 #3
Har du en ide om hvordan du kan starte din pc i fejlsikret tilstand?

Du kan starte computeren i Fejlsikret tilstand, ved at taste F8 ved startmenuen. Med piletasterne vælger du Fejlsikret Tilstand.

Så  når pc er startet i Fejlsikret tilstand så prøv og vælg Sluk computer , hvis computeren slukker HELT normalt som den skal , så har du en software problem /konflikt der foråsager problemet. Hvis du derimod ikke kan få den til slukke helt normalt , uden at pille ved sluk knappen på din pc , så er der noget galt med din strømforsyning.

Her er et link som du bør kigge i , det kan måske hjælpe dig på rette vej

om nedlukningsløsninger : http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm#sit2
om starte fejlsikret tilstand : http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
09. april 2008 - 13:35 #4
Mange tak for hjælpen.
Det tror jeg lige at jeg vil prøve :)
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
09. april 2008 - 14:17 #5
Hmm.. Efter hvad du skriver så har jeg nok et software problem/Konflikter, fordi at min computer lukkede ned som den skulle i fejlsikret Tilstand..
Meget underligt
Avatar billede enriko Nybegynder
09. april 2008 - 15:06 #6
på skrivebordet højre klik på denne computer , et vindue vil komme op ,tryk på  hardware , og vælg enhedshåndtering,  så får du en liste frem på skærmen. Se om nogen af enhederne har et spørgsmål tegn med gult farve.
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
09. april 2008 - 17:06 #7
Hmm.. det er meget underligt..
Der er ingen gule Spørgsmåls tegn
Avatar billede enriko Nybegynder
09. april 2008 - 22:00 #8
Sorry kommer først på nu , havde lidt travlt. Det er jo blevet total spændende:D

Det kunne måske være det er en virus der forårsager det . For en sikkerhed kan du hente de programmer jeg linker til og få kørt en gang scaning .

http://www.eksperten.dk/artikler/1123

Ccleaner
SuperAntiSpyware
ComboFix
Du skal ikke køre hijackthis.
husk at læse --> Installation og kørsel af programmerne i linket.
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
10. april 2008 - 16:42 #9
Ok, tak....
Jeg prøver det ;)
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
10. april 2008 - 17:38 #10
Hmm.. det var meget underligt.
Ccleaner kørte normalt (Jeg havde det i forvejen)
SuperAntiSpyware fandt ikke noget, men det havde jeg heller ikke regnet med, for jeg scanner min computer regelmæssigt.
Men under ComboFix fandt min anti-virus F-secure en Virus. jeg slettede virusen men jeg kan ikke huske hvad den hed.
Men i hvert fald så prøver jeg lige lukke min computer ned for at se om det har hjælpet ;)
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
10. april 2008 - 17:38 #11
*Hjulpet
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
10. april 2008 - 17:45 #12
Hmm.. det har faktisk ikke hjulpet.. :(.
Men skal jeg bare slette programmerne?
Avatar billede enriko Nybegynder
10. april 2008 - 21:21 #13
På microsoft hjemmeside findes der en artikel om det problem du har . Der står at en program som hedder ccApp.exe kan forårsage det. Hvis du kan se den på din jobliste så er det meget muligt at det er den der gør det.
men her er linket til siden :
http://support.microsoft.com/kb/831431/da
Avatar billede enriko Nybegynder
10. april 2008 - 21:21 #14
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
10. april 2008 - 21:50 #15
Hmm.. kiggede på min jobliste og der var intet ccApp.exe
Men checker det alligevel
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
10. april 2008 - 21:54 #16
Hmm.. det hjalp ikke så meget.. ccApp.exe høre til Norton, også som jeg har skrevet har jeg jo F-Secure..
Hehe, jeg har en underlig computer.
Selv min vens mor som arbejder for Cbp, som også re-installerede min computer, kunne ikke engang lave det..
Hehe, det er rigtig underligt!
Avatar billede enriko Nybegynder
10. april 2008 - 21:55 #17
skal jeg kigge på det? via lidt fjernstyring?
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
10. april 2008 - 22:49 #18
Hmm.. for min skyld kan du godt.. men hvordan søren gør man det? men det er okay
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
10. april 2008 - 22:49 #19
Men skal jeg bare slette de der SuperAntiSpyware og ComboFix?
Avatar billede enriko Nybegynder
10. april 2008 - 23:18 #20
har du noget imod giv mig din email
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
10. april 2008 - 23:21 #21
Riller-Ricken@hotmail.com
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
14. april 2008 - 22:04 #22
Jeg ved ikke om det kan være grunden, men du fortalte jo at det måske var noget med min hardware/software, men det er fordi at min computer lige er kommet med en lang lang stil om noget med en stopfejl og sådan noget.. prøver lige at skrive den her ind:

Der er fundet en fejl, og Windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren.
Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:
Sørg for at ny hardware eller software er korrekt installeret.
Hvis problemet opstår igen, skal du deaktivere eller fjerne hardware eller software, der er blevet installeret for nylig.
Deaktivere nogle indstillinger for BIOS-Hukommelsen, For eksempel caching eller afskygning.

Tekniske oplysninger:
*** STOP:0x0000000A (0x8E81E008, 0x00000002, 0x8051EBBB)
starter lagring af fysisk hukommelse.
Lagring af fysisk hukommelse fuldført.
Kontakt system administratoren eller teknisk support for at få yderligere hjælp
______________________________________________________________________________________

Det var den besked at min computer kom med efter at den gik ud automatisk. (frøs, som nogen kalder det)

Kan det være noget med min computers fejl at gøre?
For det kan jo også være at den ikke viser de der gule spørgsmåls tegn..
Hehe, det er virkelig en dårlig computer jeg har.
Men skriv lige over her når vi skal fortsætte der hvor vi slap ;)
Avatar billede enriko Nybegynder
15. april 2008 - 23:21 #23
hmm det kan det muligvis være. dit problem er software , jeg tror bare det er din virus der har problemet. Så vidt jeg husker havde du formateret din pc helt og der ikke var noget vigtigt indeni. Du kan jo slette din antivirus pakke, den kan du jo altid få igen:D , afinstaller den og så prøve genstart. Hvis du imidlertidig ikke kan få virus programmet , så kan du via www.avast.com  hente et år gratis brug af avast (home free edition), det har jeg brugt i flere år, synes det virker fint.
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
16. april 2008 - 16:41 #24
Hmm.. Jeg prøver lige at afinstallere min anti-virus og genstarte som du siger.. jeg tror faktisk bare at det er et gratis program, altså F-secure, men prøver lige
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
16. april 2008 - 17:03 #25
Hmm.... det virkede ikke, så jeg tror bare at jeg installere F-secure igen, for jeg tror ikke at det er problemet
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
16. april 2008 - 17:15 #26
Jeg har ikke licens nummeret til F-secure, så jeg bruger lige det der Avast som et midlertidigt anti-virus program, indtil jeg får licens nummeret.. men hvornår skal vi fortsætte der hvor vi startede?
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
16. april 2008 - 17:15 #27
eller slap*
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
16. april 2008 - 17:40 #28
Altså..
Jeg har downloaded det der Avast nu, og den scannede min computer efter at jeg hacde genstartet den, og Avast fandt ingen viruser.
Det er meget meget underligt..
Jeg sletter Avast igen når jeg får Licens koden til F-Secure tilbage.. ;)
Avatar billede enriko Nybegynder
16. april 2008 - 20:53 #29
Jeg har ikke det stor tid lige nu , men det var ærgeligt at det ikke virkede , du har heller ikke din xp eller vista cd`er?
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
16. april 2008 - 21:52 #30
Hmm.. så skal de ligge over hos hende som re-installerede dem
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
18. april 2008 - 18:20 #31
Ved ikke hvad der sker for min computer lige for tiden..
Den bliver bare dårligere og dårligere..
Nu er den bedgyndt at skrive sådan noget med om jeg vil starte Windows normalt eller om jeg vil køre Windows i den sidste kendte version eller sådan noget..
Når jeg trykker på Start Windows i normal tilstand så går den bare i sort, men hvis jeg trykker på det der med at jeg skal starte med sidste kendte version <Hvor systemet virkede>, så går den ind i det der Disc fejlfindig, eller scanning (kan ikke huske hvad det hedder), og jeg prøvede at lade vær med at annullere den scanning 1 gang.. Da den blev færdig skrev den noget meget meget underligt, men jeg tror at det er mere relevant end det sidste den skrev..

STOP:        c0000218  {Registreringsdatabasefilfejl}
Registreringsdatabasen kan ikke indlæse hivet-filen:\Systemroot\System32\Config\SECURITY
eller dets log eller kope.
Filen er beskadigt, ikke til stede eller der kan ikke skrives til den
Avatar billede enriko Nybegynder
19. april 2008 - 01:48 #32
underligt, du har kun slettet virus programmet.  disc scanning er normalt , den undersøger din harddisk for eventuelle fejl osv.
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
19. april 2008 - 12:09 #33
ok..
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
19. april 2008 - 12:52 #34
Hmm. nu prøvede jeg lige at laden den kontrollere discen igen, og det gik vidst lige som det skulle.
Den scannede fuldt ud og genstartede.. så intet galt der..
Avatar billede enriko Nybegynder
19. april 2008 - 20:31 #35
men du  har stadig samme problem ik?
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
21. april 2008 - 12:54 #36
Jo, det har jeg
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
21. april 2008 - 15:05 #37
Jeg er jo genial!!
eller, min computer er.
Jeg har fundet ud af at det nok er noget med mit/min ATI, for det er det jeg køre.
Min computer kom med en fejl rappotering og derefter blev jeg linket til noget inde på Microsoft hvor der stod noget med at det har noget at gøre med ATI.. har lige kopieret det der stod:
  1.

      Check for an updated version of ATI Graphics Driver online at Microsoft Update:

      Microsoft Update
  2.

      If there are no updated drivers listed on the Microsoft Update website, go online to the ATI Technologies, Inc. website to check for an updated driver:

      ATI Technologies, Inc.

      Note: If you are currently running the latest version of ATI Graphics Driver and still experience the problem, we recommend that you contact ATI Technologies, Inc. for additional information and support.
  3. If ATI Graphics Driver was preinstalled on your computer, you might also want to check the computer manufacturer's website for an updated version of ATI Graphics Driver.
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
21. april 2008 - 15:14 #38
Men altså, jeg prøver lige at tage contact med ATI, også skal jeg sige det til dig hvis der sker noget ;)
Avatar billede enriko Nybegynder
21. april 2008 - 20:05 #39
ok.  det er bare driver til grafik står der. men var der noget opdateringer til den på windows update ? eller du kan som skrevet tjekke ati hjemmeside og søge efter opdateringer
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
22. april 2008 - 13:04 #40
Jeg prøver lige at kigge efter opdateringer
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
22. april 2008 - 13:07 #41
Hmm.. ved ikke hvilken opdatering jeg skal vælge, kan du ikke give et link?.
By the way, jeg har lidt problemer med World Of Warcraft, mon det kan være det samme problem?
Avatar billede enriko Nybegynder
22. april 2008 - 19:39 #42
find  ud hvilken grafikkort du har,  så kan du søge efter driver på google eller producentens hjemmeside.

der findes en gratis program der hedder EVEREST Home Edition , gratis, prøv med den

hvem ved det kan være fejlen kommer fra world of craft :D
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
22. april 2008 - 22:20 #43
Hmm.. jeg har haft fejlen før at jeg installerede WoW
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
22. april 2008 - 22:21 #44
AMD Athlon(tm) 64 processor 3200+
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
23. april 2008 - 12:58 #45
Jeg modsiger mig selv hele tiden, i den forstand at jeg kom i tanke om at jeg havde at andet AMD skærm kort i, hvor fejlen stadig var der.. men jeg prøver lige at søge på google som du sagde :D
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
23. april 2008 - 13:22 #46
Sådan.. jeg tror at jeg har gjordt noget godt for min computer (for en gangs skyld ;D)..
Jeg har opdateret mit main skærmkort og mit sekundære og lige nu er jeg ved at downloade
den nyeste driver ting til min computer ;)..
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
23. april 2008 - 13:22 #47
catalyst 8.4 hedder det
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
23. april 2008 - 13:34 #48
well.. min computer virker stadig ikke..
Avatar billede enriko Nybegynder
23. april 2008 - 20:43 #49
hehe dumme pc:D
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
24. april 2008 - 11:08 #50
JA!!!! Jeg får en ny computer i konfirmation, men det er jo altid godt at have 2 som virker :D..
Hehe.
Jeg er 100% på at det ikke er en virus, men jeg kan prøve at opdatere alle mine drivere og se om det virker.. Jeg prøver det senere, for er i skole lige nu.
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
24. april 2008 - 13:35 #51
Well. det med at opdatere alle min drivere gav ikke noget
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
17. august 2013 - 15:40 #52
svar